به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احساس بهتر آمریکایی ها نسبت به تورم و اقتصاد

پایگاه خبری فولاد ایران- مصرف کنندگان ایالات متحده در تابستان امسال احساس بسیار بهتری داشتند زیرا تورم کاهش یافته است.
بر اساس قرائت نهایی داده‌های این ماه، احساسات مصرف‌کننده در ماه جولای 11 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اکتبر 2021 رسید. این یک پیشرفت بزرگ از ژوئن 2022 است، زمانی که احساسات مصرف کننده به پایین ترین سطح خود در تاریخ سقوط کرد و تورم به 9.1 درصد به بالاترین سطح چهار دهه اخیر رسید.
به گزارش فولاد ایران، انتظارات آمریکایی ها برای نرخ تورم در سال پیش رو به نرخ 3.4 درصد رسید، «خیلی کمتر از نقطه اوج 5.4 درصدی از آوریل 2022 اما بالاتر از محدوده 2.3 تا 3.0 درصدی که در دو سال قبل از همه گیری مشاهده شد.»
در واقع، داده های اخیر همچنان کاهش تورم را منعکس می کند. معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو، شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی، در ماه ژوئن نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش یافت که سرعت کمتری نسبت به رشد سالانه 3.8 درصدی ماه قبل داشت. در همین حال، شاخص اصلی 4.1 درصد افزایش یافت، نسبت به رشد 4.6 درصدی در مدت مشابه.
سایر نظرسنجی‌های احساسات نیز افزایش خوش‌بینی را منعکس کرده‌اند که بخشی از آن به دلیل کندی اخیر تورم است. شاخص اعتماد مصرف کننده ماهانه هیئت کنفرانس برای سومین ماه متوالی در جولای افزایش یافت و از 110.1 ماه قبل به 117 رسید. نظرسنجی از اقتصاددانان و تحلیلگران که توسط انجمن ملی اقتصاد کسب و کار در این هفته منتشر شد، نشان داد که کسب و کارها از شرایط اقتصادی بهتر، مانند افزایش فروش و سود همراه با کاهش هزینه های مواد، خوشحال شده اند.
اما حتی اگر مصرف‌کنندگان در ماه‌های اخیر احساس سرحالی بیشتری داشته‌اند، این لزوماً به این معنا نیست که آنها به خرج کردن ادامه خواهند داد.
گزارش تولید ناخالص داخلی وزارت بازرگانی که در این هفته منتشر شد، نشان داد که مصرف‌کنندگان در سه ماهه دوم نسبت به سه ماه اول سال، هزینه‌های خود را به شدت کاهش داده‌اند که ناشی از عقب‌نشینی در خرید کالاهای بادوام است.
مخارج مصرف کننده موتور اصلی اقتصاد است که حدود دو سوم تولید را تشکیل می دهد و بیشتر آن به وضعیت بازار کار بستگی دارد.
فدرال رزرو در تلاش است تا اقتصاد را خنک کند و تورم را پایین بیاورد که هنوز بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی است، بنابراین رشد اقتصادی قوی ممکن است برای فدرال رزرو دردسرساز باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا فدرال رزرو بار دیگر در ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت یا متوقف خواهد شد، اما این تصمیم تا حد زیادی به آنچه شاخص های اقتصادی در هفته های آینده نشان می دهند بستگی دارد. فدرال رزرو مطمئناً می خواهد شاهد ادامه کاهش نرخ تورم باشد، اما پاول به طور معمول به متعادل نبودن بازار کار اشاره می کند. بازار کار فشرده به دلیل نقشی که هزینه های نیروی کار در افزایش قیمت مصرف کننده ایفا می کند، منبع فشار تورمی بوده است.
گزارش جداگانه ای که روز جمعه توسط اداره آمار کار منتشر شد، نشان داد که افزایش دستمزد ایالات متحده در سه ماهه دوم کاهش یافته است و نشان دهنده کاهش فشارهای تورمی است.


منبع: CNN

۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۳۵۲
کد خبر : ۶۶,۴۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید