به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آینده گلدمن ساکس در گرو یک تجارت کم حاشیه با رشد بالا

پایگاه خبری فولاد ایران- گلدمن ساکس به عنوان برترین برند وال استریت شناخته می‌شود، که تعدادی از بهترین تاجران و بانکداران سرمایه‌گذاری جهان را به کار گرفته است.
اما این بانک با یک معضل مواجه است: آن مشاغل پرمخاطب از زمان بحران مالی 2008 مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگرفته اند. در عوض، حوزه‌های مستمر هزینه‌زا مانند مدیریت ثروت و دارایی‌ها بسیار بیشتر از فعالیت‌های رونق یا رکود مانند تجارت یا مشاوره در مورد ادغام ارزش دارند.
به گزارش فولاد ایران، سهام گلدمن در قیمت نسبتاً پایین گیر کرده است. گلدمن با قیمتی بالاتر از یک برابر ارزش دفتری TBV معامله می شود، در حالی که رقبای خود از جمله JPMorgan Chase و Morgan Stanley تقریباً دو برابر ارزش دارند.
به همین دلیل است که دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن، ثروت خود را به مدیریت دارایی و ثروت اختصاص داده است. آخرین حرکت او باعث می شود گلدمن از دو روند بزرگ در امور مالی استفاده کند: افزایش دارایی های جایگزین از جمله سهام خصوصی و رشد ثروت ثروتمندان.
با این حال، اخیراً پس از اینکه جولیان سالزبری، رئیس سابق مدیریت دارایی، گلدمن را برای یک رقیب کوچکتر ترک کرد، نگرانی ها ظاهر شد. سالزبری که اخیراً مدیر ارشد سرمایه گذاری AWM بود، به شرکت سهام خصوصی مستقر در سانفرانسیسکو خیابان ششم می پیوندد. رئیس سابق او، لوک سارسفیلد نیز در اوایل سال جاری این کار را ترک کرد و به افزایش نگرانی ها در مورد فرار مغزها در شرکت کمک کرد.
به بیان ساده، مدیران پورتفولیوی گلدمن در سراسر جهان ابزارهای مالی، چه به نمایندگی از مشتریان یا با استفاده از سرمایه خود بانک، شرط بندی می کنند.
این گستره از کم خطرترین دارایی‌های ساده مانند صندوق‌های بازار پول، محصولات با درآمد ثابت مانند صندوق‌های اوراق قرضه شرکتی، صندوق‌های ETF سهام و صندوق‌های متقابل، و در نهایت به دارایی‌های جایگزین از جمله سهام خصوصی، اعتبار خصوصی (یعنی وام به شرکت‌ها) املاک و مستغلات و صندوق های تامینی را در بر می‌گیرد.
در مقایسه با رقبای JPMorgan و Morgan Stanley که بازیگران بزرگی در دارایی‌های سنتی مانند صندوق‌های سهام هستند، گلدمن بیشتر به دنیای باطنی سرمایه‌گذاری‌های جایگزین اهمیت می‌دهد، به همین دلیل است که گاهی اوقات گفته می‌شود که گلدمن می‌خواهد یک «مینی بلکستون» در داخل بسازد.
گلدمن به ویژه با ثروتمندان فوق العاده خوب عمل می کند. طبق یک ارائه شرکت، حدود 8 درصد از آن گروه را در ایالات متحده دارد. در واقع، متوسط مشتری فوق العاده با ارزش خالص گلدمن حدود 60 میلیون دلار در بانک نگه می دارد.
گلدمن هنوز هم به شدت به فراز و نشیب های وال استریت وابسته است. بخش مشاوره و بازرگانی بانک، دو سوم از درآمد ۲۳.۱ میلیارد دلاری گلدمن را تاکنون در سال جاری ایجاد کرده است.
رونق معاملات و معاملات در دوران همه‌گیری در سال‌های 2020 و 2021 به سرعت با رکود همراه شد و سه ماهه گذشته پایین‌ترین میزان سرمایه‌گذاری بانکی صنعت در یک دهه را رقم زد. این باعث شد که گلدمن شدیدترین کاهش سود در سال جاری را در بین شش بانک بزرگ ایالات متحده گزارش کند و تلاش برای منابع رشد پایدار را حتی فوری تر کند.
این بانک در مسیر رسیدن به هدف خود برای ایجاد حداقل 10 میلیارد دلار درآمد کارمزد تا سال آینده است.


منبع: CNBC

۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۳۱۵
کد خبر : ۶۶,۵۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید