به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش 34 درصدی واردات نفت خام هند از عربستان سعودی

پایگاه خبری فولاد ایران- داده های ردیاب محموله ورتکسا گزارش می دهد، واردات نفت خام هند از عربستان سعودی در ماه جولای 34 درصد کاهش یافت، درست زمانی که بزرگترین صادرکننده جهانی شروع به کاهش تولید خود به میزان 1 میلیون بشکه در روز در کنار کاهش تولید اوپک پلاس کرد.
بر اساس این داده ها، هند در ماه جولای 484 هزار بشکه در روز از عربستان سعودی وارد کرد که نسبت به 734 هزار بشکه در روز در ژوئن کاهش داشت. به این ترتیب، روسیه بار دیگر بزرگترین تامین کننده نفت خام هند شد. با 1.9 میلیون بشکه در روز، تحویل روسیه از مجموع عرضه عربستان سعودی و عراق بیشتر شد.
به گزارش 
فولاد ایران، برخلاف چین، واردات هند تقریباً بدون تغییر در 4.5 میلیون بشکه در روز در ژوئیه باقی ماند، اما این کشور به کاهش مصرف گریدهای خاورمیانه (170 کیلوبایت در روز در متر بر متر) ادامه داد.
در ماه قبل، واردات نفت خام هند از روسیه در ماه ژوئن، ارزان‌ترین واردات نفت خام هند از روسیه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین بود، که طی آن سومین واردکننده بزرگ نفت جهان در کنار چین به یکی از مشتریان اصلی نفت روسیه تبدیل شد.
بر اساس گزارش کپلر، واردات نفت خام هند از روسیه ممکن است در ماه آگوست به کمترین میزان خود از ژانویه امسال کاهش یابد.
ویکتور کاتونا، رئیس تجزیه و تحلیل نفت خام در کپلر گفت، در ماه جولای، واردات نفت خام از روسیه به هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، به 2.09 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمتر از 2.11 میلیون بشکه در روز در ماه قبل است.
کاتونا افزود: در این ماه، واردات نفت خام هند می تواند بیشتر کاهش یابد و به 1.6 میلیون بشکه در روز برسد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، واردات نفت روسی هند در ماه اوت می‌تواند به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه 2023 کاهش یابد.


منبع: Oilprice

۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۳۴۸
کد خبر : ۶۶,۵۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید