به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت نفت در سال جاری

پایگاه خبری فولاد ایران- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه اعلام کرد، قیمت نفت از اواخر ژوئن حدود 20 درصد افزایش یافته است، اما اگر ائتلاف اوپک پلاس به سیاست خود برای محدود کردن تولید خام پایبند باشد، ممکن است امسال حتی بیشتر هم شود.
در ماه آوریل، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه متحدانش از جمله روسیه، متعهد شدند که تولید خود را بیش از 1.6 میلیون بشکه در روز تا پایان سال کاهش دهند تا کاهش قیمت نفت را کاهش دهند.
این امر در ماه جولای با اعلام کاهش اضافی توسط عربستان سعودی - بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان - و تمدید اهداف اوپک پلاس تا پایان سال 2024 دنبال شد.
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد که کاهش‌های ترکیبی، همراه با تقاضای بیشتر برای نفت، باعث کاهش شدید ذخایر شده است.
این آژانس اظهار کرد: اگر اوپک پلاس اهداف تولید فعلی خود را حفظ کند، ذخایر نفت ممکن است در سه ماهه سوم 2.2 میلیون بشکه در روز و در سه ماهه چهارم 1.2 میلیون بشکه کاهش یابد.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی قبلی خود را تکرار کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به طور متوسط 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به رکورد 102.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
افزایش قیمت نفت باعث افزایش اخیر قیمت بنزین در ایالات متحده شده است که به طور متوسط در روز جمعه به 3.84 دلار در هر گالن رسید. قیمت گاز طبیعی نیز اخیراً افزایش یافته است که ناشی از ترس از اعتصابات در استرالیا بوده و می تواند صادرات گاز طبیعی مایع را کاهش دهد.
به گزارش فولاد ایران، آژانس بین‌المللی انرژی در ماه ژوئن پیش بینی کرد که اشتهای جهان برای نفت احتمالا در چند سال آینده به اوج خود خواهد رسید و به استانداردهای سختگیرانه تر بهره وری سوخت، رشد بازار خودروهای الکتریکی و تغییرات ساختاری در اقتصاد اشاره کرد.


منبع: CNN

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۲۷۹
کد خبر : ۶۶,۵۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید