به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازارهای نوظهور در برابر مشکلات اقتصادی چین

پایگاه خبری فولاد ایراندر سه دهه گذشته، اقتصاد چین یک عامل غالب در بازارهای نوظهور برای رشد اقتصادی و شرکتی بوده است، اما این روند اکنون در حال تغییر است.
این بانک آمریکایی که آن را «طلاق طولانی‌مدت مداوم» می‌نامد، گفت که تأثیر کندی و کاهش رتبه در دومین اقتصاد بزرگ جهان بر دیگر کشورهای در حال توسعه طی سه سال گذشته به شدت کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که مشکلات کلان فعلی چین و فروش سهام ممکن است مانند گذشته بازارهای نوظهور را پایین نیاورد.
سزار ماسری، جولین ژونگ و لکسی کانتر، استراتژیست‌ها، روز دوشنبه در یادداشتی نوشتند: «به نظر می‌رسد سرریزهای ناشی از تجدیدنظرهای رشد چین در طول زمان در حال کاهش است. داده‌های سود به ازای هر سهم، همراه با تفاوت‌های رشد متفاوت بازارهای نوظهور سابق چین، نشان می‌دهد که طلاق آهسته اتفاق می‌افتد، مشاهده‌ای که ما فکر می‌کنیم بیشتر سرمایه‌گذاران با توجه به نگرانی‌های فعلی آرامش خواهند داشت.
به گزارش
فولاد ایران، چین حدود یک سوم وزن شاخص های کلیدی بازارهای نوظهور را برای سهام و اوراق قرضه اشغال می کند. این بدان معناست که شاخص ها می توانند با تغییرات کوچک در عملکرد چین منحرف شوند. وسعت عظیم چین، با بازار سهام 10 تریلیون دلاری و بازار اوراق قرضه 19 تریلیون دلاری، جریان سرمایه را به بازارهای نوظهور منحرف می کند.
استراتژیست ها گفتند، اما اکنون، این پیوندها به دلیل ماهیت داخلی و خدمات محور قرنطینه های چین در سال گذشته و بازگشایی مجدد اقتصاد چین در حال محو شدن هستند. عملکرد نسبی سهام در هسته اصلی این واگرایی قرار دارد.
شاخص ام‌اس‌سی‌آی چین به‌دلیل ارقام رشد ضعیف، دو کاهش 10 درصدی در سال جاری ثبت کرد،هرچند در اولین قسمت در ماه می افزایش داشت و در فصل دوم در ماه آگوست کاهش کمتری داشت.
نگرانی‌های کنونی در مورد ورشکستگی‌های اخیر و پرداخت‌های از دست رفته شرکت‌های املاک، موجی قوی‌تر از نگرانی‌های کاهش تقاضای داخلی در اوایل سال جاری در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.
تجزیه و تحلیل گلدمن از اصلاحات در برآوردهای درآمد نشان می دهد که همبستگی بالایی بین چین و بازارهای جهانی در طول سال های 2010-2018 وجود دارد، اما این موضوع در دوره 2019-2023 که تجدید نظرهای EPS در چین همبستگی کمی با سایر نقاط جهان داشت یا اصلاً همبستگی نداشت، کمرنگ تر شده است.
مدل‌های گلدمن نشان داد در حالی که برخی از همبستگی‌ها در حال عادی شدن هستند و کشورهای در جهان در حال ظهور هنوز نسبت به چین حساسیت نشان می‌دهند، کاهش کلی تأثیر اقتصاد چین و تغییرات درآمد ادامه خواهد داشت. به گفته آنها، سهام خاورمیانه و هند ممکن است مکان های جذابی برای پنهان شدن از مشکلات چین باشند، در حالی که کره یک انتخاب برتر است.


منبع: بلومبرگ

۴ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۳۶۴
کد خبر : ۶۶,۷۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید