به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر مثبت کاهش سرعت چین بر اقتصاد اتحادیه اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- آلیسیا گارسیا هررو، اقتصاددان در مصاحبه ای به EURACTIV گفت: "کندی اقتصادی چین می تواند به کاهش تورم در اروپا کمک کند، در حالی که ضرر اقتصادی که شرکت های اتحادیه اروپا به دلیل کاهش صادرات احساس می کنند، احتمالاً به هر حال احساس می شود زیرا چین به سمت خوداتکایی بیشتر می رود."
در حالی که در اواخر سال 2022، بسیاری از اقتصاددانان انتظار داشتند که اقتصاد چین در سال جاری به یک مسیر رشد قوی بازگردد، زیرا حزب کمونیست چین، سیاست «کووید صفر» خود را کنار گذاشت، اما نشانه‌های چین همچنان حاکی از اقتصاد بسیار ضعیف‌تر است.
اعداد ناامید کننده رشد در سه ماهه دوم سال 2023 بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشته تا انتظارات رشد خود را به سمت پایین تنظیم کنند. علاوه بر این، اعلام این که چین دیگر اطلاعات بیکاری جوانان خود را منتشر نخواهد کرد، به تقویت اعتماد در اقتصاد چین کمکی نکرد.
به گزارش 
فولاد ایران، دلیل اصلی کاهش رشد، کندی بیش از حد بخش املاک و مستغلات است که نقش بزرگی در اقتصاد چین ایفا می کند.
با این حال، به گفته آلیسیا گارسیا هررو، «حباب املاک و مستغلات نتیجه مشکلات دیگری است که اقتصاد چین دارد.» به عنوان مثال، چینی ها برای پس انداز مستمری خود باید پول زیادی پس انداز کنند، زیرا حقوق بازنشستگی عمومی بسیار پایین است و بازار بازنشستگی خصوصی بسیار محدود است. علاوه بر این، در یک مدل دولت محور، این سرمایه گذاری لزوماً به سمت مولدترین بخش ها نمی رود و منجر به تخصیص نادرست منابع می شود.
به گفته گارسیا هررو، که دوره طولانی و طولانی رشد آهسته را پیش‌بینی می‌کند، نیاز به پس‌انداز پول همچنین به این معنی است که مصرف نمی‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای اقتصاد کار کند.
او گفت: "این کندی می تواند برای مدت طولانی ادامه یابد، به ویژه از آنجایی که به نظر می رسد سیاست گذاران چینی قادر به واکنش نیستند." گارسیا هررو گفت: «تاکنون متوجه شده‌ایم که چین در حالت فلج سیاست قرار دارد.»
اما برای اقتصاد اتحادیه اروپا، کاهش رشد چین ممکن است نشانه خوبی باشد.
گارسیا هررو گفت: "به دلیل جذب حباب املاک و مستغلات، چین در حال ایجاد کاهش قیمت در قیمت های تولیدکننده است، با این استدلال که این به نفع واردکنندگان اتحادیه اروپا خواهد بود. علاوه بر این، فعالیت کمتر در بخش عظیم املاک و مستغلات چین می تواند تقاضای جهانی و در نتیجه قیمت مواد بالادستی مانند سنگ آهن را کاهش دهد. کاهش قیمت ها به اتحادیه اروپا کمک می کند تا با تورم ناشی از عرضه که در دو سال گذشته تجربه کرده است مقابله کند."
البته این یک جنبه منفی هم دارد.
گارسیا هررو گفت: "چین کمتر از حد انتظار رشد می کند و بنابراین کمتر از حد انتظار وارد می کند. با این حال، او پاسخ داد که برای او این موضوع کمتر مرتبط است، زیرا واردات چین از اتحادیه اروپا به هر حال به دلیل استراتژی خوداتکایی آن احتمالا کاهش می یابد."
او در پایان گفت: «به نظر من، بدون توجه به این که چه می شد، ما مجبور بودیم این بازار صادراتی را از دست بدهیم.»


منبع: Euractiv

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۳۷۹
کد خبر : ۶۶,۸۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید