به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهترین راه ریسک زدایی از نگاه چین

پایگاه خبری فولاد ایران- وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه گفت که بازگرداندن ثبات در روابط ایالات متحده و چین بهترین راه برای "ریسک زدایی" است.
او گفت ما معتقدیم بهترین راه برای «ریسک زدایی» بازگشت سران دو کشور در بالی، به جماعات و توافقات است. شو جوتینگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: "این روابط تجاری به سمت یک مسیر توسعه سالم و باثبات است. این امر همچنین به روابط تجاری تجاری دوجانبه اجازه می دهد تا نقش ها را بهتر ایفا کنند و انتظارات تجاری را برای انجام تجارت و سرمایه گذاری افزایش دهند."
در نوامبر سال گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در بالی، اندونزی، برای اولین دیدار حضوری خود از زمان روی کار آمدن، ملاقات کردند. دیدار آنها طبق برنامه ریزی رسمی برای آنتونی وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و سایر مقامات ایالات متحده در سال جاری آغاز شد.
اسکات کندی، مشاور ارشد و رئیس متولی در تجارت و اقتصاد چین در این باره گفت: «اگرچه از هر دو طرف عقب‌نشینی در برخی از عناصر روابط تجاری صورت گرفته است، اما اعلامیه‌های جدایی کامل یا حتی جزئی تا کنونی نادرست و بسیار زودرس است.» مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن دی سی
گفت: "من انتظار دارم ایالات متحده آمریکا و چین به روابط تجاری و سرمایه گذاری قابل توجهی ادامه دهند، حتی در حالی که با همسانی به عنوان رقبای ژئواستراتژیک رفتار می کنند." او گفت: "این گونه ملیات نه تنها از نظر تجاری سودمند است، بلکه منطق امنیت متقاعد کننده ای برای حفظ روابط است."
در ماه اوت، دولت باید پیشنهادی را برای محدود کردن سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا در فناوری پیشرفته چینی بر اساس اطلاعات امنیت ملی فاش کرد.
به گزارش
فولاد ایران، زمانی که وانگ ونتائو وزیر بازرگانی و جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده در این هفته با دیدار کردند، طرف چینی تاکید کرد که "تعمیم امنیت ملی برای مبادلات تجاری عادی سودمند نیست."
شو گفت: «این فقط به ثبات و ایمنی‌های آسیب جهانی می‌زند، به انتظارات کسب‌وکارها برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری آسیب می‌زند و جو همکاری را از بین میبرد..»
ریموندو این هفته در جریان سفر به پکن و شانگهای با وانگ و دیگر مقامات بلندپایه دولت چین دیدار کرد. پس از دیدارهای او، ایالات متحده آمریکا و چین به توافق رسیدند که کانال های ارتباطی منظمی در زمینه بازرگانی، کنترل و حفاظت از اسرار ایجاد کنند.
ریموندو در اظهاراتی به خبرنگاران افزود که ایالات متحده نمی‌خواهد از چین جدا شود.
اوایل این هفته، زی فنگ سفیر چین در ایالات متحده، تعرفه های گمرکی و کنترل ایالات متحده را عامل کاهش 14.5 درصدی تجارت دوجانبه در نیمه اول دانست.
تحلیلگران گروه اوراسیا در یادداشتی می گویند: «این رابطه اساساً رقابتی است و در برخی از جبهه ها، خصمانه مرزی است. با این حال، دولت بایدن در تلاش است تا با یک استراتژی تمرکز فشار کشش تشدید تنش و امتیازات تعدیل شده، ناملایمات را کنترل کند.»


منبع: CNBC

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۲
کد خبر : ۶۶,۸۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید