به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش محدودیت عرضه نفت در میان تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته راسل هاردی، مدیر اجرایی بزرگترین خانه مستقل تجارت نفت جهان، ویتول، بازار نفت در تنگنا ممکن است در دو ماه آینده شاهد رونق باشد زیرا پالایشگاه‌ها برای تعمیرات پایان تابستان برنامه ریزی می‌کنند.
هاردی در کنفرانس نفت آسیا و اقیانوسیه گفت: اگرچه عرضه در سطح جهانی بهبود خواهد یافت، اما با ادامه کاهش تولید اعضای اوپک پلاس، بازار نفت خام ضعیف باقی خواهد ماند.
هاردی در کنفرانسی که در سنگاپور برگزار شد گفت: به دلیل کاهش اوپک پلاس، عرضه کافی (نفت خام ترش) برای همه این پالایشگاه های پیچیده در هند، کویت، جیزان، عمان و چین وجود ندارد.
نفت خام ترش بیشتر از کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه می آید که در حال حاضر عرضه به بازار را کاهش می دهند.
به گزارش فولاد ایران، بازار نفت خام ترش، به ویژه در آسیا، تشدید شده است، زیرا کویت در حال افزایش تولید یک پالایشگاه بزرگ جدید و کاهش صادرات برای منحرف کردن عرضه به تاسیسات جدید خود است، و به کاهش مداوم تولیدکنندگان عمده خاورمیانه در گروه اوپک پلاس برای محدود کردن بیشتر محصولات خام ترش و سنگین افزوده است.
با کاهش عرضه نفت خام ترش از کویت، پالایشگاه های آسیایی در تلاش هستند تا حجم بیشتری از نفت خام ترش را به دست آورند. اما عربستان سعودی و عراق، تولیدکنندگان کلیدی نفت خام ترش، نیز تولید خود را کاهش می‌دهند، که بازار نفت خام ترش را به یکی از داغ‌ترین بازارها در مجتمع نفتی امسال تبدیل کرده و سودآوری پالایشگاه‌های آسیایی را تضعیف می‌کند.
ویتولز هاردی در کنفرانس گفت که نوسانات قیمت در بازار نفت عمدتاً از سمت محصول ناشی شده است، نه از نفت خام، به دلیل ظرفیت بسیار کم پالایش. وی افزود، تقریباً یک سال است که قیمت نفت برنت در محدوده 72 تا 88 دلار در هر بشکه "بسیار ثابت" بوده است.
در معاملات آسیایی اوایل روز دوشنبه، برنت اندکی کاهش یافت و به 88.43 دلار در هر بشکه رسید.


منبع: Oilprice

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۳۷۴
کد خبر : ۶۶,۹۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید