به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش صادرات و واردات چین به دلیل تقاضای ضعیف جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- صادرات و واردات چین هر دو در ماه آگوست نسبت به سال گذشته کاهش یافت که منعکس کننده تقاضای ضعیف جهانی است که بر فشارها بر کندی اقتصاد این کشور افزوده است.
داده های گمرک منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که صادرات در ماه اوت با 8.8 درصد کاهش به 284.87 میلیارد دلار در چهارمین ماه متوالی کاهش یافت. واردات با 7.3 درصد کاهش به 216.51 میلیارد دلار رسید.
کل مازاد تجاری از 80.6 میلیارد دلار در ماه جولای به 68.36 میلیارد دلار کاهش یافت.
رهبران چین، پس از اینکه بازگشت این کشور از همه‌گیری کووید-19 زودتر از حد انتظار متوقف شد، تدابیر سیاسی مختلفی را برای تقویت اقتصاد به کار گرفته‌اند.
بانک مرکزی قوانین استقراض را کاهش داده و نرخ های وام مسکن را برای خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند کاهش داده است، در حالی که برخی اقدامات تخفیف مالیاتی برای مشاغل کوچک ارائه می دهد.
تاکنون، مقامات از مخارج محرک در مقیاس بزرگ یا کاهش گسترده مالیات اجتناب کرده اند.
به گزارش 
فولاد ایران، تقاضا برای صادرات چین پس از آن که فدرال رزرو و بانک های مرکزی اروپا و آسیا در سال گذشته شروع به افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم کردند، کاهش یافت.
اقتصاددانان می گویند که بسیاری از تأثیر این افزایش نرخ ها هنوز در اقتصادهای بزرگ غربی که مخارج مصرف کننده نسبتاً قوی باقی مانده است، عبور نکرده است.
تجارت چین در دو سال گذشته به تدریج در حال کاهش بوده است، اگرچه کاهش صادرات و واردات در ماه آگوست نسبت به ماه جولای که صادرات 14.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت در حالی که واردات 12.4 درصد کاهش یافت، کمتر بود.
داده های گمرک نشان می دهد که صادرات حساس سیاسی به ایالات متحده با 17.4 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 45 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که واردات کالاهای آمریکایی با 4.9 درصد کاهش به نزدیک به 12 میلیارد دلار رسیده است.
واردات چین از روسیه، عمدتاً نفت و گاز، با 13.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 11.52 میلیارد دلار رسید.
خرید انرژی از روسیه توسط چین افزایش یافته است و به جبران درآمدهای از دست رفته به دلیل تحریم های غرب که برای مجازات کرملین به دلیل تهاجم به اوکراین اعمال شده اند، کمک کرده است.
صادرات به اتحادیه اروپا با 10.5 درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به 41.3 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات کالاهای اروپایی با 2.5 درصد کاهش به 24.56 میلیارد دلار رسید.


منبع: ASSOCIATED PRESS

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۳۲۳
کد خبر : ۶۶,۹۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید