به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه داری برای تعمیق روابط با پکن

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که کاخ سفید به تلاش خود برای کاهش تنش ها با پکن و جلوگیری از بحران بی ثبات کننده ادامه می دهد، یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به هنگ کنگ می رود.
برنت نیمن، دستیار وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز چهارشنبه به عنوان بخشی از تلاش برای «تعمیق روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان» به هنگ کنگ سفر می کند. در طول این سفر، نیمان - بالاترین مقام وزارت خزانه داری که از سال 2019 به هنگ کنگ سفر کرده است - قصد دارد با مقامات دولتی، اقتصاددانان بخش خصوصی و مدیران بخش های مالی و حقوقی دیدار کند. او همچنین قرار است با شرکت های آمریکایی که اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ هستند و همچنین با دانشجویان دیدار کند.
به گفته این مقام آمریکایی، نیمان در مورد "روابط مالی پشت روابط ایالات متحده و چین و اهمیت ارتباط در مورد مسائل مالی و نظارتی و همچنین تحولات کلان اقتصادی و مالی در هنگ کنگ و چین" بحث خواهد کرد.
قابل ذکر است، این مقام وزارت خزانه داری همچنین قصد دارد به مسائل مهمی از جمله حقوق بشر بپردازد، موضوعی که با توجه به سابقه نقض حقوق بشر پکن و روابط پیچیده آن با هنگ کنگ، موضوعی پیچیده است.
هنگ کنگ یک قلمرو نیمه خودمختار چین است که مرکز مالی بین المللی این کشور نیز هست.
به گزارش فولاد ایران، این دیدار در زمان حساسی انجام می شود. چین در حال تجربه رکودی است که بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است. پکن در تلاش است تا صفحه بیکاری بالای جوانان، تقاضای ضعیف صادراتی و بخش املاک بحران زده را برگرداند.
روابط آمریکا و چین در اوایل سال جاری پس از آن که رئیس جمهور جو بایدن دستور شلیک یک بالون جاسوسی چینی را صادر کرد، به پایین ترین حد خود رسید. آن حادثه آنچه را که در حال حاضر مهم ترین و پیچیده ترین روابط دوجانبه روی کره زمین است، پیچیده تر کرد.
علیرغم انتقاد برخی از جمهوری خواهان، دولت آمریکا در چند ماه گذشته با فرستادن انبوهی از مقامات به سرزمین اصلی چین، از جمله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جان کری فرستاده آب و هوا، جانت یلن وزیر خزانه داری و جینا وزیر بازرگانی، سعی در کاهش دمای تنش ها با پکن داشته است.
حتی پس از دیدار مقامات آمریکایی، واشنگتن و پکن به ضربه زدن به اقتصاد یکدیگر ادامه دادند. پس از دیدار ماه گذشته یلن، دولت بایدن قوانین جدیدی را برای محدود کردن سرمایه گذاری ایالات متحده در صنایع فناوری پیشرفته در چین شرح داد.
چند روز پس از سفر ریموندو در ماه آگوست، گزارش شده است که پکن استفاده از آیفون را توسط مقامات دولتی و شرکت های تحت حمایت دولت ممنوع کرده است.
ممنوعیت ظاهری آیفون باعث سقوط سهام اپل، با ارزش ترین شرکت آمریکایی شد و این سوال دشوار را مطرح کرد: اگر اپل، که روابط عمیقی با چین دارد، نتواند در آنجا موفق شود، چه کسی می تواند؟
در طول سفر ریموندو، هوآوی چینی از گوشی هوشمند جدیدی رونمایی کرد که از یک تراشه پیشرفته بهره می برد. این راه‌اندازی زنگ خطر را در غرب به صدا درآورد زیرا این گوشی هوشمند به فناوری ایالات متحده متکی است که مقامات آمریکایی سعی کرده بودند چین را از دسترسی به آن مسدود کنند.
کارشناسان می گویند که سفرهای اخیر یلن و ریموندو نشان دهنده دستاوردهایی بود، با توجه به اینکه سطح موفقیت بسیار پایین بود.


منبع: CNN

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۳۸۳
کد خبر : ۶۷,۰۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید