پایگاه خبری فولاد ایران- کارشناسان می گویند با شروع رسمی اعتصاب کارگران اتحادیه اتومبیل، اقتصاد ایالات متحده در حال آسیب دیدن است، اما این اعتصاب به احتمال زیاد کشور را به سمت رکود سوق نخواهد داد.
گابریل ارلیش، پیشبینیکننده اقتصادی در دانشگاه میشیگان، گفت: «این به این دلیل است که بخش اتحادیهای از صنعت، با وجود اینکه هنوز بزرگ است، به اندازه گذشته بخش بزرگی از اقتصاد ملی نیست.»
اما تأثیر نهایی اعتصاب به مواردی مانند مدت زمان اعتصاب بستگی دارد. بر اساس برآوردهای گروه اقتصادی اندرسون، اگر همه کارکنان UAW در فورد، جنرال موتورز و استلانتیس به مدت 10 روز اعتصاب کنند، 5 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه خواهد داشت.
در اینجا راه هایی که اقتصاد ایالات متحده می تواند از این اعتصاب آسیب ببیند بیان شده است.
کسبوکارهایی که نزدیک به سایتهای اعتصاب هستند، شاهد کاهش درآمد خواهند بود. اگرچه اعضای اعتصابی UAW هفته ای 500 دلار دستمزد اعتصاب دریافت خواهند کرد، اما این رقم احتمالاً برای ادامه مخارج عادی کافی نخواهد بود. این بدان معناست که کسبوکارهای محلی نزدیک به سایتهای اعتصاب درآمد خود را از دست خواهند داد.
تایلر تیل، معاون رئیس جمهور و مدیر سیاست عمومی در گروه اقتصادی اندرسون گفت، اگر اعتصاب ادامه یابد، ممکن است کارفرمایان کارخانه های خودروسازی آسیب دیده کارگران را اخراج کنند. سپس درد ممکن است گسترش یابد. تامین کنندگان ردیف دو - آنهایی که مشاغل سطح یک را تامین می کنند - ممکن است در نتیجه مجبور به اخراج کارگران شوند.
به گزارش فولاد ایران، درآمد مالیاتی نیز کاهش خواهد یافت. کار کردن افراد کمتر به دلیل اعتصاب ها به این معنی است که دولت نمی تواند درآمد مالیاتی زیادی را جمع آوری کند. این مهم است زیرا به این معنی است که برنامه های کمتری بودجه مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
در سطح ایالت، ارلیش تخمین زد که میشیگان، مرکز بسیاری از اعتصابات، در صورت ادامه اعتصاب دو هفته، شاهد کاهش 10.6 میلیون دلاری درآمد مالیاتی خواهد بود.
گران تر شدن خودروها
گروه اقتصادی اندرسون تخمین زد که اگر اعتصاب 10 روز طول بکشد، 25000 خودرو تولید نخواهد شد. این امر منجر به افزایش قیمت خودرو می شود، به ویژه از آنجایی که موجودی انبار به همان اندازه کم است.
جاناتان اسموک، اقتصاددان ارشد Cox Automotive گفت، با این حال، تأثیر این اعتصاب چیزی شبیه به همهگیری کووید و کمبود تراشههای رایانهای نخواهد بود که تا حد زیادی کل صنعت خودروی ایالات متحده را در سالهای اخیر تعطیل کرده است.
منبع: CNN