به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اول اورگراند، حالا سوناک، درخواست کننده حمایت به دلیل ورشکستگی

پایگاه خبری فولاد ایران- یکی از توسعه‌دهندگان برجسته املاک چین، Sunac، مدت کوتاهی پس از کسب مجوز از طلبکاران خود برای بازسازی حدود 10 میلیارد دلار بدهی، درخواست حمایت از ورشکستگی در ایالات متحده را داده است.
این شرکت روز سه شنبه دادخواستی برای حمایت از فصل 15 به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک ارائه کرد.
این دومین توسعه‌دهنده بزرگ مشکل دار چینی در هفته‌های اخیر است که به دنبال چنین حفاظتی است. اورگراند یک ماه پیش پس از زیان 81 میلیارد دلاری در دو سال گذشته، پرونده فصل 15 خود را در ایالات متحده ایجاد کرد.
این فرآیند به دادگاه اجازه می دهد تا زمانی که یک پرونده ورشکستگی کشور دیگری را درگیر می کند، وارد عمل شود و هدف آن کمک به ارتقای همکاری بین دادگاه های ایالات متحده، بدهکاران و سایر حوزه های قضایی درگیر در روند ورشکستگی فرامرزی است.
به گزارش 
فولاد ایران، ورود به این فرآیند ممکن است به Sunac چین کمک کند تا با وام دهندگان خارج از کشور مذاکره کند، زیرا برای بازنگری بدهی خود تلاش می کند.
روز دوشنبه، این شرکت در یک پرونده در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ اعلام کرد که موافقت بیش از 2000 طلبکار را برای بازسازی حدود 9.9 میلیارد دلار بدهی و پرداخت سود بدهی به سرمایه گذاران خارج از چین کسب کرده است.
سوناک دهمین شرکت بزرگ توسعه املاک چین در ماه اوت با فروش قراردادی بود. اما قبل از اینکه در سال 2022 نکول کند، سومین رتبه بزرگ بود.
موفقیت آن در حصول اطمینان از معامله با طلبکاران خارج از کشور می تواند راهی برای دیگر توسعه دهندگان مشکل دار فراهم کند تا دوباره روی پای خود بازگردند.
اورگراند، توسعه‌دهنده چینی که زمانی قدرتمند بود که در اواخر سال 2021 نکول کرد، همچنین به دنبال بازسازی بدهی خارج از کشور است، اگرچه شانس کمتری برای برنده شدن بر طلبکاران خارجی داشته است زیرا شرایط کمتری را ارائه کرده است.
سهام Sunac در روز سه‌شنبه پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام ورشکستگی در هنگ‌کنگ، 4.3 درصد کاهش یافت.
طبق آخرین گزارش سالانه، کل بدهی های Sunac تا پایان سال گذشته به رقم خیره کننده 1 تریلیون یوان (137.6 میلیارد دلار) رسید، درست در حالی که فروش در سال 2022 نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافت.
در ماه‌های اخیر، سیاست‌گذاران چینی مجموعه‌ای از اقدامات را برای حمایت از صنعت بیمار اعلام کرده‌اند، از جمله کاهش شرایط برای خریداران مسکن. اما نکته کلیدی در حال حاضر این است که حمایت از سیاست چگونه می‌تواند به چرخش فروش آنها و کسب‌وکار زیربنایی واقعی کمک کند؟
با وجود تلاش‌های فراوان در هفته‌های اخیر برای تحریک صنعت بحران زده، نگرانی‌ها همچنان وجود دارد. کانتری گاردن، بزرگترین سازنده خانه چین تا همین چند ماه پیش، همچنان در آستانه ورشکستگی است.


منبع: CNN

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۴۱۸
کد خبر : ۶۷,۰۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید