به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توقف کامل تولید گاز میدان غول پیکر هلند در اول اکتبر

پایگاه خبری فولاد ایران- میدان گازی غول پیکر گرونینگن هلند در تاریخ 1 اکتبر 2023 به طور کامل بسته می شود. جلسه شورای وزیران همچنین تصمیم گرفت که تمام مکان‌های استخراج گرونینگن در اکتبر 2024 تخریب شود و اطمینان حاصل شود که میادین پس از آن تاریخ هرگز نمی‌توانند دوباره راه‌اندازی شوند.
به گزارش فولاد ایران، امروز آخرین فرصت برای مقامات دولتی بود تا نگرانی خود را در مورد پیش نویس تصمیم برای توقف تولید گاز از میدان بحث برانگیز مطرح کنند.
با این حال، تا تاریخ تخریب، در صورت نیاز شدید، میدان عملیاتی خواهد بود. این شورا در ادامه نوشت: «تنها در شرایط خاص، مانند سرمای شدید، امکان استخراج موقت و محدود گاز در زمستان آینده وجود خواهد داشت.»
هلند چند سال پیش موافقت کرد که استخراج گاز در این استان را به دلیل زلزله هایی که تصور می شد مرتبط با استخراج گاز طبیعی باشد، متوقف کند. اما افزایش قیمت گاز در بحبوحه بحران انرژی در دو زمستان گذشته این گمانه زنی را ایجاد کرد که استان می تواند این میدان ها را برای مدتی طولانی تر فعال نگه دارد.
این استان طی چند دهه گذشته شاهد بیش از هزار زلزله بوده است، در حالی که دولت معادل 360 میلیارد یورو پول امروزی را از درآمدهای گاز به دست آورده است. 66 میلیارد یورو دیگر به شرکت های نفت و گاز، شل و اکسون تعلق گرفت. در سال 2013 به شل و اکسون گفته شد که باید شروع به کاهش تولید کنند و برای خاموش کردن کامل میدان آماده شوند.


منبع: Oilprice

۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۶۷,۱۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید