به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم منطقه یورو با چه سرعتی در حال کاهش است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت نفت در حال افزایش است و فروش تابستانی خرده‌فروشان به پایان می‌رسد، با این حال بیشتر اقتصاددانان انتظار دارند که تورم در منطقه یورو در ماه سپتامبر، زمانی که اطلاعات رسمی در روز جمعه منتشر شد، به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش یابد.
بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده برای بلوک 20 کشوری از 5.2 درصد در ماه اوت به 4.6 درصد در سپتامبر کاهش یابد که پایین‌ترین رشد قیمت سالانه در منطقه از اکتبر 2021 است. اگر تورم به اندازه یا حتی بیشتر از حد انتظار کاهش یابد، امیدواری سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کند که بانک مرکزی اروپا پس از افزایش هزینه‌های استقراض برای دهمین بار در این ماه، به پایان چرخه افزایش نرخ بهره رسیده است.
با این حال، اقتصاددانان آکسفورد اکونومیکس هشدار دادند که افزایش 30 درصدی قیمت نفت بر حسب یورو از ژوئیه به این معنی است که "تأثیر کاهش تورم قیمت انرژی به طور قابل توجهی کمتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت، خواهد بود".
بانک مرکزی اروپا به ویژه بر تورم اصلی - به استثنای انرژی و مواد غذایی - برای کنترل بهتر فشارهای اساسی قیمت متمرکز است. تداوم افزایش در هفته آینده می تواند به سایر بازارها سرازیر شود و به دارایی های پرریسک تر مانند سهام آسیب برساند.
به گزارش فولاد ایران، بازدهی 10 ساله خزانه داری، که به عنوان معیاری برای هزینه های استقراض در سراسر جهان عمل می کند، روز جمعه برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح خود از سال 2007 رسید. بازدهی دو ساله که با انتظارات نرخ بهره حرکت می کند، روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود از سال 2006 رسید. هر دو در روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که مبارزه با تورم هنوز تمام نشده است، جهش کردند و پس از اینکه ادعاهای بیکاری هفتگی به پایین ترین سطح از ژانویه رسید، به این افزایش ها افزودند.
ارقام اقتصادی که قرار است هفته آینده منتشر شوند - از جمله قیمت مسکن و داده های مخارج مصرف شخصی در روز جمعه - می توانند بازارها را تحت تأثیر قرار دهند.
اس اند پی 500 روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن رسید و نزدک کامپوزیت به پایین‌ترین سطح خود از اوت رسید. پوند این هفته در برابر دلار به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید، اما زمانی که در روز پنجشنبه در تصمیمی که در کمیته سیاست پولی خود تصمیمی جدی برای کاهش نرخ بهره را روی 5.25 درصد نگه داشت، پوند را پایین آورد.
از سوی فدرال رزرو در این هفته و ارقامی که نشان می دهد بیکاری در ایالات متحده به پایین ترین سطح خود از ژانویه رسیده است، منعکس کننده تداوم انعطاف پذیری اقتصاد ایالات متحده است. پوند در روز جمعه 1.2244 دلار معامله شد که 6.7 درصد کمتر از اوج خود در جولای بود. این ارز بهترین عملکرد G10 در تابستان را داشت و اکنون تنها 1.2 درصد در برابر دلار از ابتدای سال افزایش یافته است.
در روز جمعه، بانک های سرمایه گذاری HSBC و Nomura هر دو پیش بینی کردند که پوند می تواند تا قبل از پایان سال به 1.18 دلار کاهش یابد.


منبع: فایننشال تایمز

۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۳۴۶
کد خبر : ۶۷,۱۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید