به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی نفت 100 دلاری گلدمن ساکس

پایگاه خبری فولاد ایران- این هفته گلدمن ساکس دوباره هدف قیمت نفت خود را به 100 دلار رساند. این بانک به کاهش تولید اوپک همراه با تقاضای بیشتر اشاره کرد که در مجموع، بیش از جبران افزایش قابل توجه عرضه ایالات متحده است.
متوسط قیمت بنزین در ایالات متحده در 20 سپتامبر 3.875 دلار بود که اندکی کمتر از روز قبل اما 0.20 دلار بیشتر از یک سال قبل بود.
حتی با افزایش قیمت بنزین، خرید خودروهای برقی به جای افزایش، کند شده است.
به گزارش فولاد ایران، در اروپا، غیرصنعتی شدن آلمان دیگر سرتیتر خبرها نیست، صنعت خودروسازی در حال آماده شدن برای هجوم خودروهای برقی چینی است و بروکسل در تلاش است تا زنجیره تامین انتقال انرژی را از ابتدا بسازد.
در همین حال، توسعه دهندگان انرژی های بادی فراساحلی پروژه های خود را هم در اروپا و هم در ایالات متحده لغو می کنند و از پانل های ارزان قیمت چینی شکایت دارند.
این در حالی است که شرکت‌های نفت و گاز به گزارش سودهای کلان خود ادامه می‌دهند و سرمایه‌گذاران در حال کشف دوباره عشق خود به هیدروکربن‌ها هستند.
در اروپا، شرکت‌های بزرگ به دلیل مالیات بر سود بادآورده، فشار فعالان و قوانین محدودکننده فزاینده تحت فشار قرار می‌گیرند، بنابراین به جای دیگری روی می‌آورند. شل در حال بهره برداری از میلیاردها بشکه بالقوه در نامیبیا است و توتال در حال بررسی تعهد 9 میلیارد دلاری برای اکتشاف نفت در سورینام.
در همین حال، رانندگان در سراسر اروپا با هزینه‌های سوخت بالاتر و قبض‌های برق بالاتر دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا اتحادیه اروپا به طور فزاینده‌ای به انرژی متناوب بادی و خورشیدی وابسته می‌شود که نیاز به پشتیبان‌گیری از نیروگاه‌های سوخت هیدروکربنی دارند. این نیروگاه ها به دلیل انتشار کربن خود مالیات سنگینی دریافت می کنند که هزینه تولید و قبض برق آنها را افزایش داده است.
همه اینها فقط قبل از بهتر شدن بدتر می شوند. صنعت انرژی بادی فراساحلی اساساً در بستر مرگ است، با این حال هیچ تغییری در نگرش دولت‌ها ایجاد نشده است. محتمل ترین کاری که آنها برای مشکلات آن انجام خواهند داد، احتمالاً یارانه های بیشتر به جای بازنگری در نقش باد دریایی در انتقال خواهد بود.
در خودروهای برقی، فروشندگان با افزایش موجودی در ایالات متحده دست و پنجه نرم می کنند و فورد اخیراً اعلام کرده است که 4.5 میلیارد دلار ضرر در تجارت خودروهای الکتریکی خود ثبت خواهد کرد. در اروپا، فروش به شدت افزایش یافته است، اما خودروسازان نگران خودروهای برقی چینی هستند که به خوبی خودروهای آنها اما ارزان‌تر هستند.
رویترز اخیرا گزارش داد که انرژی خورشیدی در ایالات متحده بسیار خوب عمل می کند و رکورد رشد 32 گیگاواتی در سال جاری را به کمک مشوق های سرمایه گذاری تحت قانون کاهش تورم، به ثبت رسانده است. به نظر می رسد که هیچ کس واقعاً اهمیتی بدهد که وقتی خورشید بیش از آن همه گیگاوات غروب می کند چه اتفاقی می افتد، زیرا ذخیره سازی باتری از نظر ظرفیت بسیار کمتر از انرژی خورشیدی است.
بنابراین، قیمت انرژی هم در اروپا و هم در ایالات متحده به دلیل انتقال نادرست از هیدروکربن ها همچنان بالاتر خواهد رفت.


منبع: Oilprice

۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۶۷,۱۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید