به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت گاز زمستانی با وجود نوسانات اخیر بعید است

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته کارشناسان انرژی، با وجود افزایش اخیر قیمت‌های لحظه‌ای در معیارهای اروپایی، انتظار می‌رود که قیمت گاز در فصل زمستان تثبیت شود.
شاخص آتی گاز طبیعی بریتانیا امروز صبح با 7.2 درصد افزایش به 1.10 پوند به ازای هر ترم رسید، در حالی که معاملات آتی هلند TTF با 7.1 درصد افزایش به 42.60 یورو در هر مگاوات ساعت رسید.
قیمت‌ها در این ماه حدود 20 درصد افزایش یافته است، زیرا خطر اقدامات صنعتی در کارخانه‌های اصلی گاز طبیعی مایع (LNG) در استرالیا مطرح شده است، اگرچه این اختلافات اکنون حل شده است.
به گزارش فولاد ایران، قبل از حمله روسیه به اوکراین، قیمت گاز بریتانیا بین 40 تا 45 پوند در هر ترم معامله می شد، در حالی که بازارها زیر 20 یورو در هر مگاوات ساعت در این قاره معامله می شدند.
با این حال، قیمت قراردادهای آتی گاز در ماه نوامبر ثابت مانده است و معاملات آتی دسامبر در واقع بيش از دو درصد کاهش یافته است. کارشناسان گفتند که این به دلیل کاهش تقاضای صنعتی و دمای ملایم اخیر است.
اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که افزایش اخیر قیمت‌های لحظه‌ای یک روند کوتاه‌مدت بود که ناشی از نگرانی‌های عرضه ناشی از «تعمیرات طولانی‌مدت» در تأسیسات نروژی مانند میدان گازی اسکارو - یک سایت اصلی در آب‌های اروپا است. نروژ پس از فشار روسیه بر جریان گاز و تحریم های غرب علیه این کشور، تامین کننده اصلی اروپا است.
او گفت: «چشم انداز فعلی به ثبات نسبی قیمت گاز در آستانه فصل تقاضای بالا اشاره دارد.»
کالوم مکفرسون، رئیس بخش کالا در Investec، خاطرنشان کرد که سطح ذخیره‌سازی گاز اروپا در 95 درصد است و این احتمالاً در ماه‌های آینده فشار نزولی بر قیمت‌های کوتاه‌مدت وارد می‌کند.


منبع: Oilprice

۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۳۸۲
کد خبر : ۶۷,۱۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید