به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اصلاح بخش املاک چین ممکن است سال ها طول بکشد!

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته هائو هونگ، اقتصاددان چینی، شهرنشینی چین ممکن است به پایان خود نزدیک شود و این می تواند به بخش املاک در حال حاضر بیمار آسیب برساند. او گفت «اصلاح بخش املاک ممکن است یک کار چند ساله یا حتی یک دهه ای پیش روی ما باشد. به این دلیل که ما مسکن های زیادی برای مردم چین ساختیم.»
هونگ افزود: «همچنین روند شهرنشینی چین که در 10 سال گذشته بسیار سریع در حال پیشرفت بوده است، متوقف شده است.»
به گزارش فولاد ایران، بازار املاک چین به دلیل تزلزل اعتماد مصرف کننده درگیر شده است، زیرا غول های املاک اورگراند و کانتری گاردن در مشکلات بدهی غرق شده اند.
اورگراند که در سال 2021 به دنبال بحران نقدینگی نکول کرد، روز جمعه اعلام کرد که جلسه تجدید ساختار بدهی را که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، به تاخیر می اندازد.
قیمت مسکن جدید چین در ماه اوت ماه به ماه 0.3 درصد کاهش یافت و رکود املاک و مستغلات را افزایش داد. این رقم همچنین نسبت به سال گذشته 0.1 درصد کاهش داشته است.
درست در آخر هفته، یک مقام سابق چینی هشدار داد که جمعیت 1.4 میلیاردی چین نمی‌تواند آپارتمان‌های خالی از سکنه را در سراسر کشور پر کند. هه کنگ، معاون سابق اداره آمار چین گفت: «اکنون عرضه بیش از حد املاک و مستغلات وجود دارد.»
داستان بهبود اقتصادی چین پس از کووید ناامیدکننده بوده است، اگرچه داده‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی در ماه اوت با رشدی بهتر از حد انتظار افزایش یافت.
هونگ گفت: «زمانی که مردم انتظارات خود را تغییر دهند و همچنین اقتصاد تجدید ساختار برای رشد مجدد از صنایع دیگر به جای اتکای بیشتر به بخش املاک برای رشد، در واقع اقتصاد چینی بهتر و بسیار سالم‌تری نسبت به قبل خواهیم داشت.»


منبع: CNBC

۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۳۸۸
کد خبر : ۶۷,۱۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید