به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آرامکو به دنبال توسعه فعالیت های غیرنفتی

پایگاه خبری فولاد ایران- آرامکو عربستان سعودی، پیشروترین شرکت ملی نفت و گاز جهان، با اعلام تصاحب سهام اقلیت در MidOcean Energy مستقر در ایالات متحده، متعلق به EIG، یک سرمایه گذار نهادی برجسته در بخش انرژی و زیرساخت، فعالیت سرمایه گذاری خود را افزایش داده است. با توجه به تمرکز تاریخی آرامکو بر نفت، علیرغم ذخایر قابل توجهی از گاز طبیعی و مرتبط در عربستان سعودی، این پیشرفت بسیاری را شگفت زده کرده است. آرامکو به طور فعال خود را به عنوان یک شرکت بین‌المللی ملی نفت برجسته (INOC) معرفی کرده و جای پای خود را در بخش‌های بالادستی و پایین دستی در سراسر جهان گسترش داده است.
این خرید که ارزش آن 500 میلیون دلار تخمین زده می شود، شامل سهام اقلیت است و درصد دقیق آن تا گزارش جامع فاش نشده است. در حال حاضر، MidOcean Energy در حال تامین منافع در چهار پروژه LNG استرالیا است، با نشانه هایی مبنی بر اینکه خریدهای بیشتری در افق است.
حامیان مالی اولیه EIG شامل صندوق های ثروت دولتی، بانک های بین المللی و صندوق های بازنشستگی است.
این سرمایه گذاری در LNG جهانی نشان دهنده هجوم آرامکو به سمت غیرنفتی است. مدیر عامل آرامکو، امین ناصر، بر اهمیت استراتژیک این خرید تاکید کرد و اظهار داشت: "ما رشد قوی مبتنی بر تقاضا برای LNG را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا جهان به سفر انتقال انرژی خود ادامه می‌دهد."
علاوه بر این، نصیر النعیمی، رئیس بالادستی آرامکو، اشاره کرد که این خرید تنها گام اولیه در راستای دستیابی آرامکو به نقش جهانی برجسته در بخش LNG است. این نشان دهنده امکان گسترش سهام شرکت آرامکو در MidOcean Energy و کشف فرصت های جدید در سراسر جهان است.
به گزارش فولاد ایران، به موازات این تحولات، آرامکو بحث هایی را برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در بخش پالایش چین آغاز کرده است. مذاکرات با شرکت جیانگ سو شرقی شنگونگ در جریان است و هر دو طرف قرارداد چارچوب همکاری را امضا کردند. این قرارداد راه را برای آرامکو هموار می کند تا به طور بالقوه 10 درصد سهام استراتژیک در گروه صنعت پتروشیمی جیانگ سو شنگونگ (پتروشیمی شنگونگ)، یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت شرق شنگونگ، به دست آورد. پتروشیمی شنگونگ دارای 320000 بشکه در روز مجتمع یکپارچه پالایشگاه و پتروشیمی، مجتمع متانول به الفین و مشتقات، و تاسیسات تولید اسید ترفتالیک خالص از طریق شرکت های تابعه خود است. هدف آرامکو تامین نفت خام و سایر مواد اولیه پتروشیمی شنگونگ در حالی است که در حال بررسی مشارکت در یک پروژه بزرگ توسعه است.
در حالی که آسیا، و به ویژه چین، همچنان نقطه کانونی برای برنامه های توسعه آرامکو است، انتظار می رود اخبار بیشتری در آینده نزدیک منتشر شود که احتمالاً شامل سرمایه گذاری های اروپایی یا آفریقایی می شود. مصر در چشم انداز است و سهام آرامکو در پروژه شرق مد LNG نیز ممکن است در افق باشد.


منبع: Oilprice

۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۳۲۵
کد خبر : ۶۷,۲۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید