به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش عرضه و کاهش رونق بازار فلزات باتری

افزایش عرضه و کاهش رونق بازار فلزات باتری

 

پایگاه خبری فولاد ایران- در دنیای پر سرعت فلزات مورد استفاده در تولید باتری، سال 2022 خیلی دور به نظر می رسد. آن زمان، قیمت‌ها افزایش یافت، خودروسازان نگران کمبود طولانی‌مدت بودند و ایلان ماسک هزینه‌های لیتیوم را «دیوانه‌کننده» توصیف کرد. یک سال و نیم بعد از اظهارات مدیر عامل شرکت تسلا، پویایی بازار برای فلزات حیاتی تغییر کرده است. لیتیوم امسال تا کنون تقریبا 70 درصد سقوط کرده است، در حالی که نیکل حدود 40 درصد کاهش یافته است. کبالت نیز کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، این سه ماده اولیه از اجزای باتری خودروهای برقی اکنون جزو کومودیتی هایی با بدترین عملکردها در جهان هستند. با کاهش رشد فروش خودروهای برقی و همچنین افزایش عرضه از چین، اندونزی و جمهوری دموکراتیک کنگو قیمت ها کاهش یافته است و این نشان یم دهد مسیر به سمت سوخت های پاک تر بعید است که مسیر همواری باشد.
فروش خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است، اما نرخ بهره بالاتر و شرایط نامطمئن اقتصادی در اقتصادهای بزرگ تقاضای مصرف کننده را کاهش می دهد. در چین، بزرگترین بازار، رشد سال به سال کاهش یافته است. حال قیمت‌های پایین‌تر این فلزات باعث کاهش هزینه‌ها برای خودروسازان و تولیدکنندگان باتری شده و می‌تواند منجر به ارزان‌تر شدن خودروهای برقی برای مصرف‌کنندگان شود.
با این حال، هنوز خطرات مثبتی برای فلزات باتری وجود دارد. سیتی گروپ در یادداشتی در ماه گذشته گفت، احتمال اینکه اندونزی، که بیش از نیمی از نیکل جهان را تولید می کند، بتواند گام های سیاستی برای افزایش قیمت ها بردارد، در حال افزایش است. در همین حال، چین در حال برنامه ریزی برای افزایش ذخایر استراتژیک کبالت خود است که در صنایع دفاعی و هوافضا نیز مهم است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۳۳۴
کد خبر : ۶۷,۶۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید