پایگاه خبری فولاد ایران- خودروها به طرز چشمگیری تسلط محکمی بر زندگی آمریکایی دارند. آمریکا به مراتب بیشتر از هر کشور بزرگ دیگری به خودرو متکی است و به طور متوسط تقریباً دو وسیله نقلیه در هر خانواده وجود دارد. این به نوبه خود با بسیاری از بیماری ها مرتبط است: چاقی، آلودگی، پراکندگی جمعیت در حومه شهر و غیره.
با وجود چنین وحشتهایی، آمریکاییها بیش از هر زمان دیگری با انتخاب زندگی در حومه شهر، خود را به زندگی تعریفشده توسط خودرو تسلیم میکنند. ارقام سرشماری نشان میدهد که پس از دههها رشد ثابت، کمی بیش از نیمی از جمعیت آمریکا در حال حاضر در شهرکها مستقر هستند. برای بسیاری، جاذبه های اصلی حومه شهر هزینه کمتر مسکن و ایمنی بیشتر است. با این حال، تحقیقات اخیر نشان میدهد که چگونه خودروها بخش مهمی از این معادله هستند.
گفته می شود که شهرهای آمریکا برای وسایل نقلیه برنامه ریزی شدهاند. طراحیهای شهری خودرو محور در سراسر کشور غالب شده که شامل جادههای وسیع، دسترسی وسیع به بزرگراهها و پارکینگهای فراوان بود. کشورهای دیگر به درجات مختلف از این مدل کپی کرده اند. با این حال آمریکا به کمال رساندن آن بسیار نزدیک شده است.
به گزارش فولاد ایران، در دنیای ثروتمند، خیابان های آمریکا جلوتر است. ترافیک آن حدود 27 درصد سریعتر از سایر اعضای باشگاه کشورهای ثروتمند کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. از 20 شهر سریع جهان، 19 شهر در آمریکا هستند.
فراگیر بودن خودرو مزیت دیگری دارد که به ندرت قدردانی می شود. مطالعه اخیر لوکاس کانول از دانشگاه ییل و همکارانش مناطق شهری در آمریکا و اروپا را مورد بررسی قرار داد. آنها "مناطق دسترسی" را محاسبه کردند، که به عنوان منطقه ای تعریف می شود که از آنجا می توان به راحتی به مراکز شهر دسترسی داشت. اگرچه شهرهای اروپایی حمل و نقل عمومی بهتری دارند، اما شهرهای آمریکا در کل دسترسی بیشتری دارند.
این دقیقاً چنین دسترسی است که خانه های بزرگتر و خیابان های ساکت تر را در دسترس بخش وسیعی از کشور قرار داده است. در تحلیل خود از سرشماری سال 2020، ویلیام فری از موسسه بروکینگز، یک اندیشکده، نشان داد که حومه شهر در طول سال ها بسیار متنوع تر شده است. در سال 1990 تقریباً 20 درصد از حومه شهرها غیر سفیدپوست بودند. این رقم در سال 2000 به 30 درصد و در سال 2020 به 45 درصد افزایش یافت.
منبع: اکونومیست