به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقدامات منابع مالی جلوگیری از تغییرات آب و هوایی

پایگاه خبری فولاد ایران-  ترکیبی از هدایت سرمایه به سمت انتقال کم کربن، شفافیت داده ها و حمایت از سیاست ها، بازارهای سرمایه را سبز می کند.
هنگامی که امانوئل فابر، رئیس هیئت استانداردهای بین المللی انرژی پایدار ISSB، استانداردهای پایداری خود را در اواخر ژوئن 2023 در بورس اوراق بهادار لندن اعلام کرد، این گام مهم دیگری به جلو در جریان اصلی تامین مالی آب و هوا در بازارهای سرمایه بود.
استانداردهای ISSB شفافیت بیشتری را در پیشرفت شرکت‌ها در کاهش انتشار ایجاد می‌کند و اگر در چارچوب‌های سیاستی اتخاذ شود، به جریان یافتن سرمایه به سمت کسب‌وکارهای درگیر در اقتصاد سبز و ارائه داده‌هایی که شفافیت را ارتقا می‌دهد کمک می‌کند.
به گزارش فولاد ایران، از زمان ادغام جریان های انرژی پایدار در بازارهای سرمایه بورس اوراق بهادار لندن در سال 2015، بازارها به حدی تکامل یافته اند که طیفی از طبقات دارایی متمرکز بر این جریانات، از جمله سهام، وجوه، درآمد ثابت و ETF برای آن وجود دارد. بیش از 500 ابزار مالی مختلف در بازار اوراق قرضه انرژی پایدار به نمایش گذاشته شده است که بیش از 210 میلیارد دلار سرمایه را افزایش داده است.
برای تسهیل رشد سبز، علامت اقتصاد سبز در سال 2019 برای شرکت‌ها و صندوق‌هایی که 50 درصد یا بیشتر از درآمدهای خود را از محصولات و خدماتی به دست می‌آورند که به اهداف زیست‌محیطی مانند کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوا، زباله‌ها و آ و اقتصاد دایره ای کمک می‌کنند، معرفی شد.
همچنین تمرکز بیشتری روی بازارهای کربن وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها اهداف و استراتژی‌های انتشار صفر را تعیین می‌کنند، نه تنها به نحوه کربن زدایی فعالیت‌های خود نگاه می‌کنند، بلکه به نحوه جبران انتشار باقی‌مانده نیز می‌پردازند. بورس اوراق بهادار لندن برای شرکت‌ها و صندوق‌هایی که در بورس لندن هستند، نامی ایجاد کرده است که سرمایه را به پروژه‌هایی هدایت می‌کنند که تغییرات آب و هوایی را کاهش می‌دهند و می‌توانند اعتبار کربن ایجاد کنند.
بعد دیگر به سیاست و حمایت مربوط می شود. استانداردهای ISSB پس از COP26 آغاز شد و چارچوبی در نظر گرفت که دولت ها باید از آن حمایت کنند زیرا آب و هوا را در اولویت تصمیم گیری هیئت مدیره قرار می دهد.
اما این در مورد داشتن استانداردهایی است که مختص شرکت های دولتی است و استانداردهای متفاوتی را برای شرکت های خصوصی اعمال می کند، زیرا نحوه افزایش سرمایه یک کسب و کار تفاوت چندانی با تاثیرات زیست محیطی آن ندارد.
بازگشت به ISSB، راه اندازی استانداردهای افشای آن به افزایش سرمایه سبز و شفافیت داده ها کمک می کند. با توجه به حمایت کافی از سوی دولت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها، گام‌های مهمی مانند این اهداف اقلیمی را کمی نزدیک‌تر می‌کند.


منبع: فایننشال تایمز

۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۲۶۶
کد خبر : ۶۷,۸۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید