به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات فولاد چین صعودی می ماند؟

صادرات فولاد چین صعودی می ماند؟

 

پایگاه خبری فولاد ایران- صادرات فولاد چین به روند صعودی خود ادامه داده و حجم آن در ژانویه تا اکتبر 2023 با افزایش قابل توجه 34 درصدی به بیش از 75 میلیون تن در مقایسه با 56 میلیون تن در مدت مشابه در سال 2022 رسید. با این حال حجم صادرات اکتبر 2023 حدود 3٪ کاهش یافت و به 7.94 میلیون تن در مقابل 8.06 میلیون تن در سپتامبر رسید.
به گزارش فولاد ایران، از عوامل موثر بر صادرات بالا بهبود آهسته تقاضای داخلی بود که صادرات را جذاب تر کرد. کاهش ارزش یوان نیز صادرات را پرسود نمود. قیمت بالای انرژی در کشورهای واردکننده نیز بی تاثیر نبود.
اگر صادرات با سرعت فعلی ادامه یابد، ممکن است به بالاترین حد هفت ساله خود یعنی 85 تا 90 میلیون تن در سال جاری برسد در سال 2024، شاخص‌های اقتصاد کلان چین احتمالاً بهبود می‌یابد و بر اساس دو عامل منجر به افزایش مصرف داخلی فولاد می‌شود. اولاً، اقدامات محرکی که توسط دولت اجرا می شود، عملی خواهد شد. ثانیاً، شاخص‌های اقتصاد جهانی احتمالاً بهبود خواهند یافت و ممکن است کاهش تورم و انرژی ارزان تر مطرح باشد. هر دو عامل برای چین از نظر تقاضای داخلی و همچنین صادرات، موهبت خواهد بود. طبق برخی منابع، تقاضای کل فولاد ممکن است 3 درصد در سال آینده افزایش یابد.


منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۳۲۰
کد خبر : ۶۷,۹۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید