پایگاه خبری فولاد ایران- راه آهن روسیه در حال بررسی تعرفه های حمل و نقل زغال سنگ در سال 2024 است که به طور بالقوه منجر به افزایش 20 تا 30 درصدی هزینه های حمل و نقل ریلی می شود. اقدام فوق پتانسیل این را دارد که عرضه ریلی زغال سنگ حرارتی روسیه را از نظر اقتصادی پرهزینه کند و بر قیمت زغال سنگ داخلی تأثیر بگذارد، خطر بسته شدن معادن را افزایش دهد و بر بازار صادرات زغال سنگ روسیه تأثیر بگذارد.
به گزارش فولاد ایران، در سال 2022، حجم حمل و نقل زغال سنگ روسیه 354.4 میلیون تن بود که 157.28 میلیون تن برای مصارف داخلی و 197.12 میلیون تن برای صادرات بود.
منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال