به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انتخاباتی که بر انرژی و ژئوپلیتیک در سال 2024 تأثیر خواهند گذاشت

سال جدید نه تنها رهبری جدید را در مکان‌های کلیدی انرژی در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد، بلکه تحولات تأثیرگذاری در آینده نیز به همراه خواهد داشت، زیرا مقامات فعلی برای تأمین سرنوشت خود به هر قیمتی عمل می‌کنند.
به گزارش فولاد ایران، از روسیه گرفته تا ونزوئلا و ایالات متحده، این یکی از مهم ترین سال های انتخابات در دهه های اخیر است.
روسیه: 15 تا 17 مارس 2024
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در ماه مارس سال آینده، تمام محدودیت‌ها را برای نامزدی ریاست‌جمهوری خود کنار می‌کشد. به همین منظور، الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین و با نفوذترین چهره اپوزیسیون و مبارز ضد فساد كشور، طی دو هفته گذشته در مکانی مخفی بازداشت شده است. به گزارش مسکو تایمز، ناوالنی که دوران حبس خود را در زندان 1K-6 خارج از مسکو می گذراند، در هیچ جلسه دادگاه برنامه ریزی شده برای ماه دسامبر حاضر نشده است و وکلای او از 5 دسامبر او را ندیده اند.
در همین حال، فصل اوج خیانت در روسیه است، زیرا پوتین به دنبال سرکوب هر بدخواه است. طبق گزارش مسکو تایمز، در سال جاری رکورد 63 پرونده خیانت به دادگاه ارسال شده است و هفت مورد دیگر نیز به دلیل "همکاری محرمانه با یک دولت یا سازمان خارجی" به دادگاه ارسال شده است. این روزها بوی روزهای استالین را می دهد.
در مورد جنگ در اوکراین، هنوز مشخص نیست که آیا پوتین موفق شده است به مردم بفهماند که این یک پیروزی به هر طریقی است یا چه معنایی برای اقتصاد روسیه یا نفوذ روسیه در عرصه شوروی سابق داشته است. روسیه در سال 2024 بدون شک پیروزی دیگری را برای پوتین رقم خواهد زد، اما دوستان و وفاداران او در حال تغییر هستند و این به معنای توزیع مجدد دارایی ها و یک کشور عمدتا غیرقابل سرمایه گذاری است.
البته پیروزی او بازار را شوکه نخواهد کرد یا تأثیر زیادی بر قیمت نفت و گاز نخواهد داشت. با این حال، شکست پوتین بازارها را به دلیل ابهام عظیمی که به همراه خواهد داشت، متلاطم خواهد کرد.
ونزوئلا - 2024 (TBD)
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، توافق با واشنگتن را برای کاهش موقت تحریم‌ها علیه نفت ونزوئلا قطعی کرد. این توافق برای انتخابات آزاد و منصفانه بود و او تلاشی برای خنثی کردن مشارکت مخالفان نخواهد داشت.
اولین اقدام او صدور حکم بازداشت برای تعدادی از چهره های مخالف، از جمله رهبر سابق مجلس ملی خوان گوایدو و کارکنان ماریا کورینا ماچادو، نامزد مخالف ریاست جمهوری بود.
این با برگزاری همه پرسی در مورد الحاق اسکیبو، منطقه نفت خیز گویان، که حدود دو سوم خاک این کشور را تشکیل می دهد، مصادف شد. در حالی که گویان و ونزوئلا از آن زمان مذاکراتی را انجام داده اند و قول داده اند از درگیری نظامی بر سر این موضوع خودداری کنند، مادورو مستاصل است و از دیدگاه داخلی، این نمایشنامه ای است که برای دور زدن طراحی شده است.
وضعیت فوق العاده به مادورو اجازه می دهد انتخابات را لغو کند. غرب به آرامی عمل خواهد کرد زیرا چین و روسیه از ادعای ونزوئلا حمایت خواهند کرد و غرب به دنبال اجتناب از هرگونه تقابل واقعی است. این یک جعبه پاندورا بالقوه از پیامدهای ژئوپلیتیکی نیز است، زیرا مادورو نیز به عنوان یک عروسک برای اهداف چینی استفاده می شود.


منبع: Oilprice

۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۲۶۰
کد خبر : ۶۸,۲۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید