به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درآمد صادراتی منابع استرالیا کمتر می شود

درآمد صادراتی منابع استرالیا کمتر می شود

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس پیش‌بینی‌های دولتی، درآمد صادرات کومودیتی های استرالیا طی دو سال آینده به دلیل کاهش قیمت سنگ آهن، گاز طبیعی مایع و زغال‌سنگ کمتر می شود. اختلالات کمتر در عرضه و رشد آرام تر اقتصاد جهانی، همراه با پیش بینی تقویت دلار استرالیا، درآمد را کاهش می دهد. با این حال، چشم انداز چین در ماه های اخیر بهبود یافته و نگرانی ها در مورد آسیب شدید بازار امریکا کاهش یافته است.
انتظار می رود صادرات انرژی و منابع 12 درصد کاهش یافته به 408 میلیارد دلار برسد و سال آینده این رقم به 348 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
به گزارش فولاد ایران، بخش معدن استرالیا که بیش از 13 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد، از افزایش قیمت کومودیتی ها پس از حمله روسیه به اوکراین بهره برد، اما این رونق ناشی از شوک عرضه اکنون از بین رفته است. در حالی که انتظار می رود اهمیت صادرات سنتی مانند سنگ آهن و زغال سنگ به مرور زمان کاهش یابد، استرالیا قصد دارد تولید مواد معدنی حیاتی برای انتقال انرژی از جمله لیتیوم، نیکل و مس را افزایش دهد.
سنگ آهن با اقدامات چین برای تثبیت بازار آن تقویت شده است، اما احتمالاً طی دو سال آینده مقداری عقب نشینی خواهد کرد. زغال سنگ حرارتی و متالورژی نیز احتمالاً کاهش می یابد.
چشم انداز سرمایه گذاری برای منابع و بخش انرژی استرالیا، با ترکیبی از انرژی های جدید و کومودیتی های سنتی، مطلوب باقی خواهد ماند. تولیدکنندگان لیتیوم این کشور نیز با توجه به چشم‌انداز بلندمدت تقاضا، در موقعیت رقابتی مناسبی باقی می مانند.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۲۷۲
کد خبر : ۶۸,۲۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید