به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفت ممکن است بالاتر نرود مگر اینکه عرضه مختل شود

پایگاه خبری فولاد ایران-  هفته گذشته شاهد تحرکات متنوعی در بازار نفت خام بود که تحت تأثیر عوامل متعددی قرار داشت. قیمت نفت در روز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش قابل توجه ذخایر بنزین و تقطیر کاهش یافت که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام را تحت الشعاع قرار داد.

ولی با حمایت از مسائل مربوط به عرضه در لیبی، تشدید تنش ها در خاورمیانه، و اظهارات دلگرم کننده از صورتجلسه دسامبر فدرال رزرو بازار این هفته امیدوارتر است. علاوه بر این، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر جهت کوتاه‌مدت بازار داشته باشد، البته در صورتی که به‌طور قابل‌توجهی انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را تغییر دهد.

تنش های خاورمیانه و لیبی

به گزارش فولاد ایران، رویدادهای جاری در خاورمیانه و لیبی برای بازار نفت بسیار مهم است. توقف عملیات میدان نفتی شراره لیبی با ظرفیت 300000 بشکه در روز به دلیل اعتراضات محلی، در کنار تشدید تنش‌ها در ایران و یمن، نگرانی‌های جدی برای عرضه نفت ایجاد می‌کند. این مسائل، به ویژه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ، می تواند به کمبود عرضه منجر شود و قیمت ها را به سمت بالا بکشاند.

 نفوذ اوپک پلاس

همکاری مداوم اوپک و متحدانش، علیرغم تغییرات اخیر مانند خروج آنگولا، نشان دهنده یک رویکرد کنترل شده برای مدیریت عرضه نفت است. تصمیمات اتخاذ شده در نشست آتی اوپک پلاس در اول فوریه بسیار مهم خواهد بود.

منبع: oilprice

ترجمه: مونا تابان شمال

 

۱۸ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۳۳۳
کد خبر : ۶۸,۳۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید