به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به وضعیت تجارت آنلاین فولاد در چین و هند

نگاهی به وضعیت تجارت آنلاین فولاد در چین و هند

پایگاه خبری فولاد ایران-  تجارت آنلاین فولاد چین از سال 2015 چهار برابر شده است. آیا هند راه چین را خواهد رفت؟

تجارت الکترونیک روش مدرن خرید یا فروش کالا و خدمات از طریق بستر آنلاین است.  فروشندگان می توانند این کار را یا از طریق وب سایت خود یا یک وب سایت واسطه ایجاد شده انجام دهند یا فروش را از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهند. امروزه فعالان بازار به طور فزاینده ای از اشکالات مدل سنتی که می تواند از طریق تجارت الکترونیک رفع شود، آگاه شده اند.

به گزارش فولاد ایران، به عنوان مثال، از جمله معایب مدل سنتی عبارتند از لایه های بیش از حد در زنجیره تامین، هزینه های بالای توزیع، انبارداری و حمل و نقل . کالا از یک کارخانه به عمده فروش، سپس به چندین تاجر و در نهایت به مصرف کننده نهایی منتقل می شود.  ریسک اعتباری بالاتر به دلیل پشتیبانی محدود از داده های اعتباری و دامنه نوسانات قیمت بالاتر نیز مطرح است چرا که زنجیره تامین طولانی ریسک قیمت گذاری را تقویت می کند.

 از طرف دیگر تجارت الکترونیک چندین مزیت کلیدی را ارائه می دهد از جمله اینکه کارخانه های فولاد، انبارداری، پردازش، حمل و نقل و تامین مالی زنجیره تامین را می توان در یک پلت فرم ادغام کرد.  کل زنجیره تامین کوتاه می شود و ریسک قیمت گذاری را کاهش می دهد. حلقه بسته زنجیره تامین، تجارت امن و عملیات اعتباری و تامین مالی قابل دستیابی است.  هزینه های معاملاتی را نیز کاهش می دهد.

در سطح جهان، چین بزرگترین بازار تجارت الکترونیک فولاد را داراست.  حجم معاملات آنلاین حدود 25 درصد از کل فروش فولاد در چین را در بر دارد.  تجارت آنلاین فولاد در چین از سال 2015 حدود 4 برابر شده  از 51 میلیون تن به تقریبا 200 میلیون تن در سال 2021 و 220 میلیون تن در سال 2022 رسیده است.

هند نیز زمینه رشد در فروش آنلاین فولاد را دارد. هند یکی از اقتصادهای در حال رشد است که در حال حاضر 3.3 تریلیون دلار ارزش دارد. هند از نظر تقاضای فولاد درخشان ترین نقطه بوده و  انتظار می‌رود تولید فولاد خام هند تا سال 2030 از 126 میلیون تن به حدود 210 میلیون تن برسد و مصرف نیز در این دوره از 120 میلیون تن به حدود 190 میلیون تن افزایش یابد. بنابراین، فعالان بازار زمینه کافی برای رشد در بازار الکترونیک فولاد را می بینند و از مزایای مختلف آن استفاده می کنند. در حال حاضر، ضریب نفوذ تجارت الکترونیک فولاد کمتر از 2 درصد است، اما فضای بسیار زیادی برای رشد در آن وجود دارد.

منبع: steel mint

ترجمه: مونا تابان شمال

۲۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۵۰۳
کد خبر : ۶۸,۳۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید