پایگاه خبری فولاد ایران- سازمان همکاری اقتصادی و توسعه روز دوشنبه اعلام کرد: افزایش هزینههای حملونقل در نتیجه تنشهای مداوم در دریای سرخ میتواند مانع مبارزه جهانی با تورم شود.
این گروه مستقر در پاریس تخمین میزند که افزایش ۱۰۰ درصدی اخیر در نرخ حملونقل دریایی میتواند تورم قیمت واردات را در ۳۸ کشور عضوش در صورت تداوم، نزدیک به ۵ درصد افزایش دهد.
OECD در آخرین چشم انداز اقتصادی خود اعلام کرد که این می تواند پس از یک سال 0.4 درصد به افزایش کلی قیمت ها اضافه کند.
به گزارش فولاد ایران، در اواخر سال 2023، شرکت های بزرگ کشتیرانی به دلیل سیل حملات شبه نظامیان حوثی مستقر در یمن، کشتی های خود را از کانال سوئز مصر، سریع ترین مسیر تجاری بین اروپا و آسیا، منحرف کردند. تنش ها همچنان بالاست و نیروی دریایی کشورها از جمله ایالات متحده درگیر هستند.
کشتیها مسیر طولانیتری Cape of Good Hope را در اطراف سواحل جنوبی آفریقا طی میکنند که زمان سفر را بین 30 تا 50 درصد افزایش میدهد.
منبع: CNBC