به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش بازدهی اوراق خزانه

پایگاه خبری فولاد ایران- روز گذشته، ساعت 4 بعد از ظهر، بازدهی خزانه داری 10 ساله بیش از 5 واحد پایه کاهش یافت و به 4.52 درصد رسید. بازدهی خزانه 2 ساله پس از افت 6 واحد پایه، آخرین بار در 4.894 درصد بود.
به گزارش 
فولاد ایران، با وجود کاهش روز جمعه، بازدهی خزانه داری در هفته همچنان به شدت افزایش داشت. شاخص 10 ساله در این مدت بیش از 10 واحد پایه افزایش داشت، در حالی که شاخص 2 ساله بیش از 15 واحد پایه افزایش یافته است.
سرمایه گذاران وضعیت اقتصاد را پس از انتشار داده های کلیدی اقتصادی در نظر گرفتند و ارزیابی کردند که این می تواند برای تصمیمات سیاست پولی آتی فدرال رزرو چه معنایی داشته باشد.
بر اساس داده های جدید وزارت کار، قیمت واردات در ابتدای سال 2024 بیشترین افزایش سه ماهه خود را از ماه می 2022 به ثبت رساند. با افزایش 4.7 درصدی سوخت، قیمت واردات در ماه مارس 0.4 درصد افزایش یافت که بالاتر از برآورد داوجونز 0.3 درصدی بود.
شاخص قیمت تولیدکننده در ماه مارس که تورم عمده فروشی را دنبال می‌کند، در روز پنج‌شنبه کمتر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده افزایش 0.2 درصدی نسبت به ماه قبل است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داو جونز انتظار داشتند که این رقم 0.3 درصد افزایش یابد.
این قرائت نگرانی ها در مورد فشارهای تورمی مداوم را اندکی کاهش داد. سرمایه گذاران نگران هستند که تورم چسبنده برای کاهش نرخ بهره که انتظار می رود در اواخر سال جاری اتفاق بیفتد چه معنایی دارد.
انتظارات بازار برای زمان انجام اولین کاهش نرخ از ژوئن تا سپتامبر در روزهای اخیر پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس بالاتر از حد انتظار در اوایل این هفته بود، تغییر کرد. برخی از سرمایه گذاران نیز در حال بررسی احتمال عدم کاهش نرخ در سال جاری هستند.
فدرال رزرو بارها گفته است که تصمیم گیری در مورد کاهش نرخ بهره بر اساس داده ها خواهد بود و منتظر است تا تورم قبل از کاهش سیاست های پولی کاهش یابد.


منبع: CNBC

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۱۱۴
کد خبر : ۶۹,۱۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید