به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت صادرات چین

پایگاه خبری فولاد ایران- صادرات چین در ماه مارس به دلیل کاهش قیمت‌های کالاهای چینی در دومین اقتصاد بزرگ جهان به شدت کاهش یافت. ارزش صادرات چین در ماه مارس نسبت به سال گذشته 7.5 درصد کاهش یافت و ارزش واردات 1.9 درصد کاهش داشت.
به گزارش 
فولاد ایران، کاهش ارزش صادرات در حالی رخ می‌دهد که حجم صادرات افزایش یافته است. این امر بر چالش‌هایی که پکن با آن روبه‌رو می‌شود، می افزاید، زیرا چین به تولید و تجارت روی می‌آورد تا اقتصاد را از رکود عمیق ناشی از کندی در بخش املاک خارج کند.
شدیدترین رقابت قیمت در حوزه فناوری پیشرفته برای تولید وسایل نقلیه، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی اتفاق می‌افتد. به گفته هوی شان، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس در چین، عوامل فصلی به دلیل اثرات سرریز تعطیلات سال نو قمری در ماه فوریه چین نیز ممکن است در رقم پایین تر از حد انتظار صادرات در ماه مارس در مقایسه با سال قبل نقش داشته باشد.
پکن با اتهامات فزاینده ای از سوی ایالات متحده و اروپا مبنی بر مازاد عرضه صنایع آن مواجه است. شرکای تجاری چین از پکن می‌خواهند تقاضای داخلی را برای پر کردن شکاف باقی مانده از بخش املاک که زمانی نزدیک به یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌داد، تحریک کند. اما مقامات چینی در هفته‌های اخیر کمپینی را برای رد ادعای غربی‌ها مبنی بر مازاد ظرفیت به راه انداخته‌اند و می‌گویند که صادرات آن‌ها به دلیل نوآوری و رقابت‌پذیری در حال کاهش قیمت و کسب سهم بازار است.
قیمت‌های پایین این کشور برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان خوب است و به دولت‌ها در مبارزه با فشارهای تورمی کمک می‌کند، اما به معنای فشار رقابتی بیشتر برای صادرکنندگان در کشورهای دیگر است.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۱۲۹
کد خبر : ۶۹,۱۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید