به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گرمایش جهانی در راه خانه ها

پایگاه خبری فولاد ایران- به مکان هایی که در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند فکر کنید. ممکن است شالیزارهای برنج در بنگلادش یا جزایر کم ارتفاع در اقیانوس آرام را تصور کنید. اما یکی دیگر از پاسخ های شگفت انگیزتر باید خانه خودتان باشد.
به گزارش
فولاد ایران، حدود یک دهم املاک مسکونی جهان از نظر ارزش در معرض تهدید گرمایش جهانی است که لزوما نزدیک به ساحل نیستند. از گردبادهایی که حومه‌های غرب آمریکا را درنوردیده تا تگرگ‌هایی به اندازه توپ تنیس که سقف ویلاهای ایتالیایی را در هم می‌کوبند، هوای سخت ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای، پایه‌های مهم‌ترین طبقه دارایی جهان را متزلزل می‌کند.
هزینه های بالقوه ناشی از سیاست های طراحی شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خانه ها و همچنین آسیب های مرتبط با آب و هوا بسیار زیاد هستند. بر اساس یک برآورد، تغییرات آب و هوایی و مبارزه با آن می‌تواند تا سال 2050، 9 درصد از ارزش مسکن جهان را از بین ببرد که به 25 تریلیون دلار می‌رسد. این یک صورت حساب بزرگ است که بر زندگی مردم و سیستم مالی جهانی آویزان است و به نظر می‌رسد که قرار است دعوای بزرگی را بر سر اینکه چه کسی باید آن را پرداخت کند، آغاز کند.
سوال دیگر این است که چگونه می توان برای تغییرات داخلی که از تغییرات آب و هوایی بیشتر جلوگیری می کند، پرداخت کرد. خانه ها 18 درصد از انتشارات جهانی مرتبط با انرژی را تشکیل می دهند. بسیاری احتمالاً به پمپ های حرارتی نیاز دارند که با گرمایش از کف یا رادیاتورهای بزرگتر و عایق ضخیم بهتر کار می کنند. متأسفانه، مقاوم سازی خانه ها گران است. درخواست از صاحبان خانه برای پرداخت می تواند منجر به واکنش شدید شود. سال گذشته ائتلاف حاکم آلمان تلاش کرد تا دیگ های گاز را ممنوع کند، اما زمانی که رأی دهندگان به هزینه ها اعتراض کردند، مسیر خود را تغییر داد. ایتالیا از یک رویکرد جایگزین پیروی کرد، با ارائه کمک های فوق العاده سخاوتمندانه و با طراحی بد به خانواده هایی که نوسازی می کنند. این کشور 219 میلیارد یورو (238 میلیارد دلار یا 10 درصد تولید ناخالص داخلی خود) را برای طرح «ابر پاداش» خود هزینه کرده است.
تاثیر کامل تغییرات آب و هوایی هنوز تا حدودی باقی مانده است. اما هر چه سیاستگذاران زودتر بتوانند این سوالات را حل کنند، بهتر است.


منبع: اکونومیست

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۳۲۲
کد خبر : ۶۹,۱۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید