به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش نرخ حق امتیاز حفاری های نفتی امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- دولت بایدن اخیرا هزینه حفاری نفت و گاز در زمین های عمومی را افزایش داده است و برای اولین بار در یک قرن اخیر نرخ حق امتیاز را به عنوان بخشی از سرکوب گسترده صنعت پیش از انتخابات نوامبر، بالا برده است.
دولت امریکا همچنین هزینه حق امتیازی که حفاری ها باید به دولت بپردازند را برای اولین بار از سال 1920 افزایش داد.
رئیس جمهور جو بایدن موضع خود را در قبال تولیدکنندگان سوخت فسیلی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال سخت تر کرده است. دولت او همچنین اخیراً اقدام به محدود کردن اجاره‌های حفاری دریایی و مسدود کردن مجوزها برای زیرساخت‌های جدید گاز طبیعی مایع کرده است. اما این افزایش حق امتیاز در حالی رخ می دهد که قیمت نفت خام به دلیل ترس از اختلال در عرضه به دلیل آشفتگی در خاورمیانه افزایش می یابد، درست زمانی که بایدن تلاش می کند سابقه اقتصادی خود را به رخ رای دهندگان بکشد.
به گزارش 
فولاد ایران، نفت خام برنت، معیار بین‌المللی، پس از شکستن رکورد بیش از 90 دلار در هر بشکه در هفته گذشته برای اولین بار از اکتبر، روز جمعه تا 92 دلار در هر بشکه معامله شد. میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده اکنون 3.63 دلار در هر گالن است که از ابتدای سال حدود 15 درصد افزایش یافته است.
بایدن در مسیر مبارزات انتخاباتی متعهد شد که انتقال از سوخت‌های فسیلی را هدایت کند، اما از آن زمان برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، حفاری‌های بیشتری را ترغیب کرد. تولید نفت و گاز آمریکا در دوران ریاست جمهوری او از تولید هر کشوری در تاریخ پیشی گرفته است. اما با این وجود، انرژی به عنوان میدان جنگ در انتخابات ظاهر شده است و دونالد ترامپ قول داده است که صنعت را از این بند باز کند و در صورت بازگرداندن او به کاخ سفید، آن را انجام دهد.
در حالی که مقررات منتشر شده در روز جمعه فقط برای زمین های عمومی اعمال می شود که کمتر از 10 درصد از تولید ایالات متحده را تشکیل می دهند، این اعلامیه بلافاصله با انتقاد گروه های سوخت فسیلی و متحدان جمهوری خواه آنها در کنگره مواجه شد. جان باراسو، جمهوری‌خواه ارشد کمیته انرژی و منابع طبیعی سنا، بایدن را به دلیل «تمام تلاش‌اش برای غیرممکن کردن اقتصادی تولید انرژی در زمین‌های فدرال» مورد انتقاد قرار داد. باراسو گفت: «نفت و گاز طبیعی کمتر از اراضی فدرال به معنای مشاغل کمتر برای آمریکایی‌ها و مطمئناً پول بیشتر برای خاورمیانه، ونزوئلا، روسیه و ایران است».
نرخ حق امتیاز از 12.5 درصد به 16.67 درصد افزایش می یابد، مطابق با تغییری که برای اولین بار توسط قانون کاهش تورم، قانون مهم آب و هوایی بایدن اجباری شده است.
قانون روز جمعه آخرین قانون از چندین قانون آب و هوایی است که توسط آژانس های فدرال ارائه شده است، زیرا بایدن برای تکمیل دستور کار نظارتی خود قبل از رای گیری در نوامبر رقابت می کند. افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد سردرد تازه برای بایدن می شود. این هفته، آژانس حفاظت از محیط زیست قوانینی را صادر کرد که محدودیت هایی را برای آلودگی سمی ناشی از کارخانه های شیمیایی و حذف مواد شیمیایی سرطان زا از آب لوله کشی صادر کرد.
ماه گذشته، این آژانس مقررات نهایی را منتشر کرد که میزان انتشار خودروها و کامیون‌ها را محدود می‌کرد و اوایل امسال قانونی را وضع کرد که کشنده‌ترین اشکال آلودگی هوا از کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها را محدود می‌کند.


منبع: فایننشال تایمز

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۱۱۸
کد خبر : ۶۹,۱۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید