به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش رشد تقاضای نفت در سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایرانآژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه در حالی که پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی در سال 2024 را به میزان 100 هزار بشکه در روز کاهش داد. این آژانس در گزارش بازار نفت امروز خود گفت: «افزایش مصرف نفت همچنان شتاب خود را از دست می دهد و رشد سه ماهه اول 1.6 میلیون بشکه در روز برآورد شده است که 120 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی آژانس بین المللی انرژی است.»
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: با پشت سر گذاشتن بیشتر بهبودهای پس از کووید، تقاضای جهانی نفت در سال جاری 1.2 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد و به 1.1 میلیون بشکه در روز در سال آینده خواهد رسید.
ماه گذشته، آژانس بین المللی انرژی چشم انداز سال 2024 خود را از رشد تقاضای جهانی نفت 110 هزار بشکه در روز نسبت به گزارش فوریه افزایش داد و انتظار داشت رشد تقاضا برای سال 2024 به 1.3 میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که در گزارش ماه قبل انتظار می رفت که 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
به گزارش 
فولاد ایران، این آژانس اکنون در حال معکوس کردن این تجدید نظر رو به رشد برای رشد تقاضای نفت در بحبوحه افزایش ناوگان خودروهای برقی است.
برآوردهای رشد تقاضای آژانس بین‌المللی انرژی بسیار کمتر از برآوردهای اوپک است، که روز پنجشنبه پیش‌بینی خود را از رشد تقاضای جهانی نفت به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز برای سال 2024 تأیید کرد که تقریباً نسبت به ارزیابی ماه گذشته تغییری نکرده است. اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد: انتظار می رود تقاضای جهانی نفت در تابستان قوی باشد زیرا مصرف سوخت حمل و نقل در سراسر جهان و در مناطق مختلف با افزایش سفرهای تابستانی و تعطیلات افزایش می یابد.


منبع: Oilprice

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۱۲۹
کد خبر : ۶۹,۱۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید