به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دوراهی بایدن در مورد اسرائیل

پایگاه خبری فولاد ایران- از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر سال گذشته، آمریکا دو هدف کلیدی را دنبال کرده است. اولین مورد حمایت «آهنین» از اسرائیل است. دوم جلوگیری از یک جنگ منطقه ای گسترده تر است که ممکن است در ایالات متحده به طول انجامد. اما تنش نهفته ای بین این دو هدف وجود دارد و این تنش اکنون به نقطه شکست نزدیک شده است.
به گزارش 
فولاد ایران، مشکل این است که حمایت آهنین را می توان به عنوان یک چک سفید برای اسرائیل خواند تا هر اقدام نظامی را که صلاح بداند انجام دهد، با اطمینان از این که آمریکا پشتش را خواهد داشت. این به طور بالقوه به اسرائیل مجوز می دهد تا خطراتی را بپذیرد که شروع کننده جنگ منطقه ای است که ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از آن است.
اما اسرائیل قبل از حمله مرگبار خود به محوطه سفارت ایران در دمشق به آمریکا هشدار نداد. ایران با رگبار بی‌سابقه موشک‌ها و پهپادها به سوی دولت یهود پاسخ مناسب داد. اکنون، دولت بایدن فوراً در تلاش است تا اسرائیل را از دور دیگری از تنش ها باز دارد. اصرار پرزیدنت جو بایدن مبنی بر اینکه ایالات متحده در هیچ حمله متقابلی علیه ایران شرکت نخواهد کرد، به متقاعد کردن دولت اسرائیل برای عدم پاسخ فوری کمک کرد. اما اسرائیل سوگند خورده است که در زمان مناسب پاسخ خواهد داد.
در هفته‌های اخیر، بایدن در انتقاد از اقدامات اسرائیل در غزه بسیار بازتر شده است، بدون اینکه مشخص کند آمریکا چگونه حمایت خود را مشروط می‌کند یا اینکه ممکن است ارسال تسلیحات به اسرائیل را محدود کند. مسئله چگونگی برخورد با ایران لایه دیگری از اختلاف نظر بین واشنگتن و اورشلیم را اضافه می کند.
در اسرائیل، رژیم ایران به طور گسترده به عنوان یک فرقه مذهبی متعصب به تصویر کشیده می شود که خطر آرماگدون را در پی دارد. اما ایالات متحده ایران را بیشتر به عنوان یک رژیم بی رحم اما منطقی می بیند. دولت بایدن اذعان می‌کند که ایران با رگبار موشکی خود واقعاً از یک آستانه بزرگ عبور کرده است. اما معتقد است که تهران اکنون سیگنال می دهد که می خواهد تنش زدایی کند.
حمایت ایالات متحده از اسرائیل در غزه به وجهه آمریکا در بسیاری از نقاط جهان آسیب رسانده است و تلاش های این کشور برای جمع آوری حمایت از روسیه و چین را پیچیده کرده است. بایدن بهای سیاسی داخلی را نیز می پردازد، زیرا حمایت رای دهندگان جوان را از دست می دهد.
در حالی که دولت بایدن با دیدگاه آخرالزمانی اسرائیل درباره ایران موافق نیست، اما این کشور را بسیار خطرناک می بیند. در واشنگتن، ایران به عنوان یکی از چهار عضو «محور متخاصم» که روسیه، چین و کره شمالی را شامل می شود، معرفی می شود. اگر ایران بتواند مدعی برتری بر اسرائیل باشد، این محور قدرت و اعتماد پیدا می‌کند. شاید در کاخ سفید یک نظریه پرداز اصلی بازی وجود داشته باشد که بتواند همه این الزامات رقیب را متعادل کند. در غیر این صورت، ایالات متحده به شانس و همچنین قضاوت نیاز دارد تا به سوی دیگر این بحران برود بدون اینکه وارد جنگ دیگری شود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۱۰۵
کد خبر : ۶۹,۲۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید