به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انتظار طولانی مدت ایالات متحده برای رسیدن به نرخ تورم هدف

پایگاه خبری فولاد ایران- جی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته است که بازگشت تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی و توجیه کاهش نرخ بهره احتمالا "بیش از حد انتظار" طول می کشد. پاول روز سه‌شنبه گفت: «داده‌های اخیر تورم به وضوح به ما نشان می‌دهد که احتمالاً دستیابی به نرخ تورم هدف بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد.»
فدرال رزرو پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد نرخ بهره را از بالاترین رقم 23 ساله 5.25 تا 5.5 درصدی در سال جاری کاهش دهد، اما زمان اولین حرکت اکنون در بحبوحه نشانه هایی از تورم پایدار در اقتصاد ایالات متحده و بالاتر از آن مورد بحث است.
به گزارش 
فولاد ایران، ارقام بالاتر از حد انتظار برای تورم شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس باعث شد تا بازارها انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را کاهش دهند. سرمایه‌گذاران اکنون پیش‌بینی می‌کنند که اولین حرکت در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.
این اظهارات حاکی از افزایش شکاف بین انتظارات نرخ بهره برای فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز سه‌شنبه گفت که منطقه یورو همچنان در مسیر کاهش نرخ‌ها «در مدت زمان کوتاه معقول» است، به شرطی که شوک بزرگی از خاورمیانه یا سایر نقاط داغ ژئوپلیتیک وجود نداشته باشد.
انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش دهد. لاگارد گفت که بانک مرکزی اروپا مطابق با پیش‌بینی‌هایش که اطمینان دارد تورم منطقه یورو تا اواسط سال آینده به هدف 2 درصدی خود می‌رسد، «روند کاهش تورم» را مشاهده می‌کند، حتی اگر مسیر در آنجا «پردست‌انداز» باشد.
با این حال، اقتصاد قوی تر ایالات متحده به این معنی است که فشارهای قیمتی قوی تر از فشارهای اروپا است. اقتصاد ایالات متحده همچنین قرار است امسال 2.7 درصد رشد کند، در حالی که رشد منطقه یورو 0.8 درصد است. استیون بلیتز، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در TS Lombard گفت: "من نمی‌بینم که در آینده نزدیک اتفاقی در مورد کاهش نرخ ها بیفتد."


منبع: فایننشال تایمز

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۱۳۱
کد خبر : ۶۹,۲۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید