به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بریتانیا در مواجهه با خطر دامپینگ فولاد

بریتانیا در مواجهه با خطر دامپینگ فولاد

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بزرگترین فولادسازان بریتانیا هشدارهای خود را مبنی بر اینکه بریتانیا در خطر تبدیل شدن به محل تخلیه واردات ارزان‌ قیمت است، افزایش داده‌اند، مگر اینکه دولت وضع مالیات مرزی کربن جدید را تسریع بخشد. دولت بریتانیا قصد دارد این مالیات را در سال 2027، یک سال پس از وضع مالیات توسط اتحادیه اروپا، اعمال کند، اما این صنعت نگران است که این امر باعث شود سایر کشورها فولاد پر آلاینده خود را به سمت بریتانیا هدایت کنند. در این راستا، UK Steel، نهاد تجاری صنعت، نامه ای به خزانه داری ارسال کرده و از وزیران خواسته است در این مورد تجدید نظر کنند.
رایزنی دولت در مورد معرفی "مکانیسم تعدیل مرز کربن" در اواسط ژوئن به پایان می رسد. این مکانیسم مالیاتی بر مواد وارداتی مانند فولاد یا سیمان است که هدف آن محافظت از تولیدکنندگان داخلی در برابر کاهش قیمت محصولات ارزان‌ تر کشورهایی است که با هزینه کربن پایین‌تری مواجه هستند.
گرت استیس، مدیر کل فولاد بریتانیا گفت: "وقتی اتحادیه اروپا این مکانیسم را در سال 2026 معرفی می‌کند، این خطر وجود دارد که فولاد با آلایندگی بالا برای بازارهای اروپایی می‌تواند به سمت بریتانیا منحرف شود و آسیب قابل‌توجهی به صنعت فولاد بریتانیا وارد کند."
بریتیش استیل، دومین تولیدکننده بزرگ بریتانیا، پیامدهای شدیدی که عدم هماهنگی زمان‌بندی مکانیسم‌ها بر تجارت آن خواهد داشت را برای وزیران برجسته کرده است.
به گزارش فولاد ایران، وزارت خزانه داری بریتانیا دسامبر گذشته برنامه های خود را برای این مالیات اعلام کرد تا از شرکت های بریتانیایی در برابر کاهش واردات از کشورهایی با مقررات آب و هوایی ضعیف تر از بریتانیا محافظت کند. بر اساس این طرح، واردات آهن، فولاد، سرامیک، سیمان و سایر کالاها مشمول عوارض می شود. با این حال، پیشنهاد عدم همسویی اجرای آن با اتحادیه اروپا بلافاصله نگرانی هایی را برانگیخت و صنعت در مورد خطر انحراف تجارت هشدار داد.
اکثریت قریب به اتفاق فولاد وارد شده به اتحادیه اروپا از کشورهایی از جمله چین، ترکیه و هند است که در حال حاضر با قیمت کربن قابل توجهی مواجه نیست. استیس گفت: «ما قبلاً شاهد افزایش واردات فولاد از چین در عرض تنها 12 ماه بودیم.» او افزود: «مازاد ظرفیت فولاد جهانی بسیار زیاد است، بنابراین حتی یک شارژ نسبتاً کوچک اتحادیه اروپا در مورد مکانیسم تنظیم مرز کربن، می‌تواند فولاد پر آلاینده را از بازار اروپا به بازارهای آزاد دیگر مانند بریتانیا منحرف کند.»


منبع: فایننشال تایمز

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴
تعداد بازدید : ۲۰۴
کد خبر : ۶۹,۵۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید