به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز مثبت مصرف فولاد منطقه منا علی رغم چالش ها

چشم انداز مثبت مصرف فولاد منطقه منا علی رغم چالش ها

 

پایگاه خبری فولاد ایران-در حالی که محیط بازار جهانی فولاد به دلیل عوامل اقتصادی و ژئوپلیتیکی موجود بسیار چالش برانگیز به نظر می رسد، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا سعی دارند جذابیت بازار فولاد خود را با امید به چشم انداز رونق تقاضا حفظ کنند. این چشم انداز مبتنی بر انتظارات مثبت بازار برای صنعت ساختمان به عنوان محرک اصلی مصرف فولاد و همچنین برخی تغییرات مهم دیگر در الگوی مصرف است.
 پس از کاهش 2.2 درصدی مصرف ظاهری فولاد منطقه منا و رسیدن به 69.3 میلیون تن در سال گذشته، انتظار می‌رود این منطقه در سال 2024 شاهد تحولات مثبت بیشتری باشد. بر اساس برآورد اعلام‌شده انجمن جهانی فولاد، تقاضای فولاد آن امسال به میزان 4.7 درصد افزایش خواهد یافت و به 72.6 میلیون تن خواهد رسید. سال آینده نیز رشد آرام تری خواهد داشت و با بهبود 3 درصدی به 74.8 میلیون تن می رسد.
در این بین انتظار می رود کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یکی از محرک‌های کلیدی بازار باشد چرا که از پروژه های قوی، وضعیت نسبتاً پایدار ژئوپلیتیک، پایداری مالی و محیط تجاری دوستانه ای برخوردار است. سرانه مصرف فولاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس 300 کیلوگرم است که به کشورهای توسعه یافته مانند اروپا و آمریکا نزدیک است.
به گزارش 
فولاد ایران،اگرچه چشم انداز اقتصادی و مصرف کاملاً خوش بینانه است، اما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم علی رغم وضعیت نسبتاً باثبات خود با چالش هایی روبرو هستند. برای خلاصه کردن چالش‌ها و نگرانی‌های سال 2024 می توان گفت که اگر قیمت نفت پایین بیاید، صادرات چین بالا برود، سناریو های ژئوپلیتیک بهبود نیابند، و یا اگر ارزش دلار تغییر کند، از آنجایی که سیستم بانکی منطقه به دلار آمریکا مرتبط است، این امر به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد. در نتیجه چالش‌های زیادی برای منطقه وجود دارد.


منبع: metal expert
ترجمه: مونا تابان شمال

۸ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۰
تعداد بازدید : ۱۸۵
کد خبر : ۶۹,۶۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید