به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار واردات قراضه ترکیه در ثبات نسبی

بازار واردات قراضه ترکیه در ثبات نسبی
 
پایگاه خبری فولاد ایران-بازار واردات قراضه ترکیه در ماه جاری میلادی در ثبات نسبی بوده و نوسان جزیی 5 دلاری داشت. قیمت بین 378 تا 380 دلار در نوسان بود و آخرین قیمت قراضه سنگین 20-80 وارداتی 378.5 دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بوده است. بازار فولاد ترکیه در رکود است از این رو تقاضای قراضه چشمگیر نیست و بر بازار اثر منفی داشته است. قیمت نسبت به شروع ماه می حدود 1.3 درصد کمتر بوده است. 
به گزارش فولاد ایران،به طور کلی، بازار قراضه ترکیه از اوایل بهار با ثبات بوده و قیمت ها بیشتر در سطح 380 تا 390 دلار در هر تن بوده است. در ژانویه تا فوریه، قیمت به 427 دلار در هر تن نیز رسید و به طور کلی حداقل 400 دلار در هر تن باقی ماند.
ماه می در حال حاضر ماهی با کمترین میانگین ماهانه قیمت قراضه در ترکیه در سال جاری بوده است، زیرا تولیدکنندگان فولاد به دلیل تقاضای ضعیف برای فولاد نیاز فوری به خرید قراضه ندارند. علاوه بر این، قیمت قراضه تحت فشار کاهش قیمت بیلت نیز قرار دارد.
در کل چشم انداز بازار جهانی قراضه منفی است. ترکیه، بزرگترین واردکننده این ماده اولیه در جهان، با موانع متعددی از جمله کاهش فروش محصولات نهایی به دلیل از دست دادن بازار اسرائیل و افزایش هزینه های تولید مواجه است. بازارهای اروپا و آمریکای شمالی به شدت به تقاضای ترکیه وابسته هستند که هنوز هیچ سیگنال مثبتی از خود نشان نداده است. شاید بتوان تنها به بهبود احتمالی بازار چین امیدوار بود. 

 

منبع: GMK Center
ترجمه: مونا تابان شمال

۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۲۵۹
کد خبر : ۶۹,۶۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید