به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به برنامه های کاهش انتظار کربن چین

پایگاه خبری فولاد ایران- دولت چین "برنامه اقدام حفاظت از منابع انرژی و کاهش کربن" را برای سال های 2024  و 2025 با هدف کاهش مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی به ترتیب حدود 2.5٪ و 3.9٪ در سال 2024 منتشر کرده است.
به گزارش فولاد ایران،این طرح اهداف صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار دی اکسید کربن برای بخش های کلیدی اقتصاد از انرژی، حمل و نقل و ساخت و ساز گرفته تا آهن و فولاد و فلزات غیر آهنی و همچنین مواد شیمیایی و پتروشیمی را مشخص کرده است. کاهش حدود 53 میلیون تنی انتشار دی اکسید کربن صنعت فولاد تا سال 2025 در این طرح پیشنهاد شده است. 
در این راستا انتظار می رود در سال های 2024 و 2025، تغییرات صرفه جویی در انرژی و کاهش کربن در بخش ها و صنایع کلیدی منجر به کاهش حدود 50 میلیون تنی مصرف زغال سنگ و کاهش انتشار دی اکسید کربن به میزان حدود 130 میلیون تن شود.
در این بیانیه آمده که تا پایان سال 2025، نسبت تولید برق غیرفسیلی در کشور به حدود 39 درصد خواهد رسید، در حالی که کنترل دقیق و معقول مصرف زغال سنگ در مناطق کلیدی برای کنترل آلودگی هوا، تمرکز بر کاهش استفاده از زغال‌سنگ غیر برقی است.
طبق برآورد  انجمن آهن و فولاد چین، انتشار دی اکسید کربن در صنعت فولاد چین در سال 2023 بیش از 7٪ افزایش یافت زیرا تولید فولاد خام 0.6٪  رشد داشت. تولید و کنترل ظرفیت در سال 2024 ممکن است شاهد موجب انتشار کربنگردد.  همچنین، تعیین اهداف کاهش مطلق کربن برای صنعت فولاد نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با فولاد ممکن است از اینجا به بعد قبل از برنامه‌ریزی اوج کربن در سال 2030 کاهش یابد. با این حال، 53 میلیون تن کاهش دی اکسید کربن از صنعت فولاد تا پایان سال 2025 ممکن است ناچیز به نظر برسد، زیرا انتشار گازهای گلخانه ای چین حدود 60 درصد از انتشار کربن صنعت فولاد جهان را تشکیل می دهد. بنابراین این انتقال فقط تدریجی و آهسته خواهد بود.

 

منبع: Bigmint
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۲۱۰
کد خبر : ۶۹,۷۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید