به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چالش کشف بزرگترین ذخایر نفت جهان

پایگاه خبری فولاد ایران- گزارش ها حاکی از آن است که روسیه ذخایر عظیم نفتی را در قلمرو بریتانیا در قطب جنوب کشف کرده است. بر اساس اسنادی که در اوایل ماه مه به کمیته ممیزی زیست محیطی مجلس عوام بریتانیا ارائه شد، این کشف توسط کشتی های تحقیقاتی روسی در دریای ودل، بخشی از قلمرو قطب جنوب مورد ادعای بریتانیا، انجام شد. تخمین زده می شود که ذخایر کشف شده حاوی حدود 511 میلیارد بشکه نفت باشد که حدود 10 برابر تولید دریای شمال در 50 سال گذشته است.
با این حال، همانطور که Anna Fleck از Statista گزارش می دهد، بهره برداری از هیدروکربن ها در قطب جنوب به شدت ممنوع است. از زمان امضای معاهده قطب جنوب در سال 1959 (که در سال 1961 لازم الاجرا شد)، این قاره فقط برای فعالیت های صلح آمیز در نظر گرفته شده است و ممکن است «نه صحنه و نه موضوع اختلافات بین المللی» شود. بنابراین قطب جنوب عمدتاً برای اهداف علمی، به ویژه برای تحقیقات در مورد تغییرات آب و هوایی استفاده می شود.
به گزارش فولاد ایران، این منطقه با تخمین 511 میلیارد بشکه، دومین ذخایر بزرگ نفت خام بر اساس منطقه در جهان است، پس از خاورمیانه که ذخایر ثابت شده آن در سال 2022 بیش از 871 میلیارد بشکه بوده است. کشف روسیه نگرانی‌هایی را در جامعه علمی ایجاد کرده است.


منبع: Oilprice

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۱۵۷
کد خبر : ۶۹,۸۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید