به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدودیت های اتحادیه اروپا برای واردات فولاد روسیه

محدودیت های  اتحادیه اروپا برای واردات فولاد روسیه

 

پایگاه خبری فولاد ایران- اتحادیه اروپا ممکن است بر واردات محصولات متالورژی روسیه و بلاروس تعرفه های بازدارنده اعمال کند. این در حالیست که از اول جولای 2024 محدودیت های مشابهی بر محصولات کشاورزی این دو کشور اعمال خواهد شد. اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه محصولات کشاورزی روسیه و بلاروس که 30 ماه می معرفی شد، عملا واردات این محصولات به کشورهای این بلوک را متوقف می کند.
این تصمیم برخلاف تحریم ها، ماهیت امنیتی ندارد و شامل مسائل بشردوستانه نیست و بر عرضه مواد غذایی به بازارهای جهانی تأثیری ندارد. در عین حال، تنش بین اوکراین و کشاورزان اروپایی را کاهش می دهد.
به گزارش فولاد ایران،ممکن است از ابزار مشابهی برای فشار بر محصولات فولادی روسیه نیز استفاده شود.  برخی از ظرفیت های فولادسازی در اتحادیه اروپا در واقع تنها به لطف مواد اولیه روسیه می توانند وجود داشته باشند، بنابراین این موضوع بسیار حساس است.
در اواخر ماه می، اتحادیه اروپا موافقت کرد که از اول جولای 2024 عوارض بیشتری بر غلات و سایر محصولات کشاورزی روسیه و بلاروس اعمال کند. به ویژه، این عوارض 95 یورو در هر تن برای غلات و 50 درصد ارزش آنها برای دانه های روغنی خواهد بود.  اتحادیه اروپا در سال 2023 واردات محصولات معدنی و فلزی از روسیه را در مقایسه با سال 2022 به میزان 39.5 درصد کاهش داد و به 4.8 میلیون تن رسید. محصولات نیمه تمام سهم عمده ای از واردات را به خود اختصاص داده 69.4٪ از کل عرضه بوده است.


منبع: GMK
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۹
تعداد بازدید : ۱۵۹
کد خبر : ۶۹,۸۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید