به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش علاقه آمریکایی ها به خودروهای برقی

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که فناوری EV هنوز در حال بهبود است و محبوبیت خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است، رشد فروش این حودروها در امریکا کند شده است. بسیاری از خودروسازان در حال تجدید نظر در برنامه های تولید خود هستند و تعداد خودروهای برقی را که قصد داشتند برای بازار ایالات متحده تولید کنند به نفع خودروهای موتور احتراقی و هیبریدی کاهش می دهند.
به گزارش فولاد ایران، خودروهای الکتریکی نیز خود را در تقاطع دو اولویت رقیب دولت بایدن قرار داده اند: مقابله با تغییرات آب و هوا و حفاظت از مشاغل آمریکایی. بایدن متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا را تا سال 2030 به 50 تا 52 درصد کمتر از سطح سال 2005 کاهش دهد، که پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی بخش مهمی از این جاه طلبی است. اما او می‌خواهد بدون توسل به واردات از چین، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان و بازیگری مسلط در بسیاری از مواد خامی که به این خودروها وارد می‌شود، به آن دست یابد. واشنگتن یک سیاست صنعتی وضع کرده است که تولیدکنندگان چینی خودرو، باتری و سایر قطعات را با تعرفه‌های تنبیهی مواجه می کند و مشوق‌های مالیاتی فدرال را برای مصرف‌کنندگانی که محصولاتشان را خریداری می‌کنند، محدود می‌کند.
تحلیلگران می گویند که چنین حمایت گرایی هایی منجر به افزایش قیمت خودروهای الکتریکی برای مصرف کنندگان آمریکایی خواهد شد. این امر می تواند فروش را متوقف کند و منجر به عقب ماندن ایالات متحده از چین و اروپا در پذیرش خودروهای الکتریکی شود و نه تنها اهداف دولت بایدن، بلکه جذب جهانی خودروهای الکتریکی را نیز در معرض خطر قرار دهد.
ماه گذشته، دولت بایدن یک گام فراتر رفت و تعرفه های شدید جدیدی را بر میلیاردها دلار کالاهای وارداتی از چین اضافه کرد. این موارد شامل چهار برابر شدن تعرفه‌های خودروهای الکتریکی وارداتی، سه برابر شدن نرخ باتری‌های لیتیوم یونی چینی به ۲۵ درصد و اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر گرافیت است که برای ساخت باتری استفاده می‌شود.
بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS)، یک اندیشکده واشنگتن، خودروسازان مستقر در ایالات متحده سهم فزاینده ای از باتری های خود را از چین وارد می کنند. در سه ماهه اول سال 2024، بیش از 70 درصد از باتری های خودروهای وارداتی از کشور وارد شده است. این تعرفه ها باعث افزایش هزینه های ساخت خودروسازان در ایالات متحده می شود و احتمالاً به مصرف کنندگان منتقل می شود زیرا مواد و اجزای باتری در حال حاضر به مقدار زیاد از هیچ زنجیره تامینی به استثنای چین در دسترس نیستند.
صنعت خورشیدی داستان مشابهی داشت. هزینه پانل های فتوولتائیک در سراسر جهان کاهش یافت زیرا تولید کنندگان چینی، با بهره مندی از یارانه ها، هزینه های نیروی کار کمتر و مقیاس رو به رشد، بر صنعت تسلط یافتند. این یک موهبت برای مصرف کنندگان بوده است، اما منجر به تغییر تولید و مشاغل از ایالات متحده به چین شد. واشنگتن خواهان تکرار این فرآیند در بخش خودرو نیست.
بایدن و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، هر دو در تلاش هستند تا رای دهندگان طبقه کارگر را جذب کنند. حفظ مشاغل در صنعت خودروی ایالات متحده در حالی که به سمت فناوری سبز حرکت می کند تا حد زیادی به زنجیره تامین مربوط می شود. بر اساس گزارش اداره آمار کار، بیش از نیمی از 995000 نفر شاغل در صنعت خودرو در سراسر ایالات متحده، به جای مونتاژ وسایل نقلیه، قطعات تولید می کنند.
وسایل نقلیه الکتریکی با موانع دیگری برای پذیرش انبوه روبرو هستند. مقرون به صرفه بودن، فقدان زیرساخت شارژ و نگرانی از مسافت، همگی نگرانی‌هایی برای خریداران اصلی خودروهای آمریکایی باقی مانده است.
دولت بایدن می‌خواهد نیمی از تمام خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده تا پایان دهه برقی باشند. اما مدت زمان زیادی طول می کشد تا صنعت خودروی ایالات متحده خودروهای برقی تولید کند که بتوانند از نظر قیمت با خودروهای چینی که یارانه سنگینی دارند، رقابت کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۴ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸
تعداد بازدید : ۳۰۸
کد خبر : ۶۹,۹۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید