به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهره برداری از خط لوله نفت خام آفریقای شرقی، زیر سوال

پایگاه خبری فولاد ایران- توسعه خط لوله نفت خام آفریقای شرقی EACOP از زمانی که در ابتدا در سال 2013 پیشنهاد شد با موانع زیادی روبرو شده است. خوش بینی زیادی در مورد اتصال اوگاندا با تانزانیا برای صادرات نفت خام از میادین نفتی اوگاندا از طریق بندر تانگا، تانزانیا در اقیانوس هند وجود داشت، اما ساخت و ساز به دلیل مخالفت های گسترده با این پروژه متوقف شده است.
به گزارش فولاد ایران، توسعه EACOP با هدف اتصال میدان نفتی Tilenga - تحت اداره TotalEnergies و Kingfisher - که توسط شرکت ملی نفت فراساحل چین CNOOC اداره می شود، با بندر تانگا در تانزانیا است. این امر به اوگاندا محصور در خشکی کمک می کند تا ذخایر نفت خام خود را به سطح بین المللی صادر کند. اگرچه نفت 17 سال پیش در اوگاندا کشف شد، اما توسعه میدان نفتی کند بوده است زیرا در حال حاضر هیچ راه آسانی برای صادرات تولید نفت خام آن وجود ندارد. در صورت توسعه، EACOP طولانی ترین خط لوله نفت خام گرمایش الکتریکی در جهان خواهد بود که اندازه آن 1443 کیلومتر است.
تا همین اواخر، EACOP 2 میلیارد دلار بودجه از شرکت های نفتی توسعه دهنده این پروژه داشت، اما برای اطمینان از تکمیل آن به 3 میلیارد دلار دیگر نیاز داشت. چندین سرمایه‌گذار در سال‌های اخیر به دلیل تأخیرهای مکرر و مخالفت‌های گسترده با این پروژه، عمدتاً به دلایل زیست‌محیطی، از این پروژه عقب‌نشینی کردند.
توتال و CNOOC متعهد شده اند که ساخت و ساز خط لوله را آغاز کنند و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. این عمدتا به دلیل عدم اطمینان سرمایه گذاری است، زیرا بسیاری از بانک های تجاری مانند JPMorgan Chase و BNP Paribas از تامین مالی EACOP خودداری کرده اند. بیش از 20 شرکت بیمه بزرگ مانند Aegis، Canopius و Britam نیز گفته اند که با این پروژه درگیر نخواهند شد.
بسیاری از دوستداران محیط زیست و شهروندان اوگاندا و تانزانیا به مخالفت خود با EACOP ادامه می دهند. فعالان هشدار می دهند که توسعه EACOP معیشت هزاران نفر را در اوگاندا نابود خواهد کرد و بحران جهانی آب و هوا را تشدید خواهد کرد.
مسیر برنامه ریزی شده EACOP شامل اکوسیستم های حساس، از جمله مناطق حفاظت شده و تالاب های مهم بین المللی است، که تهدیدی برای تنوع زیستی و اکوسیستم هایی است که جوامع محلی برای تأمین معاش خود به آنها وابسته هستند. علاوه بر این، پس از چندین سال تأخیر، بسیاری از دوستداران محیط زیست نگران هستند که شروع چنین پروژه عظیم سوخت فسیلی اکنون در تضاد با اهداف بین المللی آب و هوایی است.


منبع: Oilprice

۴ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸
تعداد بازدید : ۲۷۱
کد خبر : ۶۹,۹۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید