به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش مجدد نرخ بهره امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- یک مقام ارشد فدرال رزرو از افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت حفظ تورم در سطح فعلی حمایت کرد و گفت که مهاجرت و محرک های مالی تهاجمی احتمالاً قیمت های ایالات متحده را سریعتر از سایر اقتصادهای ثروتمند افزایش می دهد.
میشل بومن، یکی از روسای فدرال رزرو و یکی از رأی دهندگان کمیته بازار آزاد فدرال، گفت که «مایل است» هزینه های استقراض را دوباره افزایش دهد «حتی در صورتی که تورم متوقف شود یا حتی معکوس شود». اظهارات بومن در سخنرانی روز سه‌شنبه در لندن بیان شد و به بحث در داخل فدرال رزرو در مورد اینکه آیا این بانک می‌تواند کاهش نرخ بهره را در سال جاری یا اصلاً قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آغاز کند، اشاره می‌کند.
لیزا کوک، رئیس دیگر فدرال رزرو، روز سه شنبه در نیویورک گفت که معتقد است تورم احتمالاً در سال آینده "به شدت" کاهش می یابد و "در برخی مواقع" لازم است "برای حفظ تعادل سالم در اقتصاد" نرخ ها کاهش یابد.
به گزارش فولاد ایران، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در میان نگرانی رای‌دهندگان در مورد هزینه‌های بالای سوخت، غذا و سایر کالاها و همچنین نرخ وام مسکن، تلاش‌هایش برای مهار تورم را بخشی از کمپین انتخاباتی مجدد خود قرار داده است.
تورم ایالات متحده در سال 2022 به بیش از 7 درصد افزایش یافت، زیرا اقتصاد پس از همه گیری کووید-19 بهبود یافت و فدرال رزرو را بر آن داشت تا نرخ بهره را از نزدیک به صفر به 5.25 تا 5.5 درصد افزایش دهد که بالاترین سطح آنها در دو دهه اخیر است.
تورم از آن زمان کاهش یافته است، اما در آوریل 2.7 درصد باقی مانده است که بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی است.
سرمایه‌گذاران هنوز شرط می‌بندند که فدرال رزرو در اواسط سپتامبر، آخرین جلسه بانک مرکزی قبل از انتخابات، نرخ بهره را یک چهارم واحد کاهش دهد. با این حال، برخی می گویند که "خطرات صعودی" برای تورم باقی می ماند - از جمله اینکه شرایط مالی ضعیف تر و محرک های دولت فدرال، "می تواند به تقاضا شتاب دهد، هر گونه پیشرفت بیشتر را متوقف کند یا حتی باعث تسریع تورم شود. دفتر مستقل بودجه کنگره انتظار دارد که کسری مالی آمریکا در سال جاری به 7 درصد از تولید این کشور برسد.
بومن، کارشناس، استدلال می‌کند که افزایش مهاجرت می‌تواند هزینه‌های مسکن را نیز بالا ببرد، در حالی که ساخت و ساز هنوز نتوانسته تقاضا را برآورده کند. اما کوک گفت که انتظار دارد تورم مرتبط با مسکن در سال 2025 کاهش یابد و نرخ‌های سه و شش ماهه امسال به کاهش خود ادامه دهند زیرا مصرف‌کنندگان نسبت به هزینه‌های بالاتر برای کالاها تحمل کمتری خواهند داشت.
تصمیم فدرال رزرو برای بالاتر نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی تری در حالی صورت می گیرد که همتایان G7 مانند کانادا و اعضای منطقه یورو - ایتالیا، آلمان و فرانسه - شروع به کاهش هزینه های استقراض کرده اند.

منبع: فایننشال تایمز

۶ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۴۱
تعداد بازدید : ۲۸۴
کد خبر : ۶۹,۹۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید