به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طلا، یک پناهگاه امن در جهان آشفته

پایگاه خبری فولاد ایران- تغییرات اقلیمی مدت‌هاست که موضوعی محبوب در میان رسانه‌های چپ بوده است و در این فصل، پدیده های ال‌نینو-لا نینا، موضوع بحث را داغ تر کرده است. به گزارش خبرنگار حوزه کارائیب گاردین، 5 طوفان ثبت شده در اقیانوس اطلس جزایر کارائیب را در هم شکسته است، که در طول فصل کارناوال چشمگیر بوده و موجی از "صحنه های آخرالزمانی" را به جا گذاشته است.
شگفتی واقعی اینجاست: نوسانات دما و طوفان های شدید تابستان ممکن است شاخص های اقتصادی ارزشمندی در بازار طلا باشند.
به گزارش فولاد ایران، در مواقع عدم اطمینان، سرمایه‌گذاران به سمت همه چیزهایی که ارزشمند هستند، هجوم می‌آورند و عرضه را پایین می‌آورند و قیمت را افزایش می‌دهند، به ‌ویژه زمانی که این عدم اطمینان سیاسی شود.
به گفته شورای جهانی طلا، مشخصات کربن و پتانسیل کربن زدایی طلا ممکن است نقش طلا را به عنوان یک دارایی امن، پوشش ریسک و ذخیره ارزش در دوره های استرس بازار تقویت کند.
این نشان می‌دهد بازده بلندمدت طلا ممکن است قوی‌تر از بازدهی بسیاری از طبقات دارایی اصلی در زمینه طیف وسیعی از سناریوهای اقلیمی باشد. این فقط آب و هوا نیست که باعث می شود سرمایه گذاران گوش خود را تیز کنند. در واقع، نوسانات قیمت بسیار بیشتر با نحوه واکنش رهبران جهانی و گفتمان عمومی به رویدادهای آب و هوایی مرتبط است. محققان دریافتند که قیمت طلا در مواجهه با سیاست انرژی سبز بیشتر نوسان دارد و در شرایط آب و هوایی سخت، کمتر نوسان می کند.
با تبدیل شدن طلا به فلزی به طور فزاینده "پاک" و همچنین نقش مهمی که در فناوری "سبز" دارد، تقاضا برای این فلز مطمئناً در طول انتقال انرژی پاک افزایش می یابد و قیمت آن سر به فلک می کشد.  


منبع: Oilprice

۲۴ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۳۱۹
کد خبر : ۷۰,۱۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید