به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مصرف فولاد چین به 900 میلیون تن خواهد رسید

مصرف فولاد  چین به 900 میلیون تن خواهد رسید

 

پایگاه خبری فولاد ایران-انتظار می رود مصرف فولاد در چین در سال جاری به حدود 900 میلیون تن کاهش یابد و احتمالاً تا چند سال آینده در این سطح باقی بماند. مجموع مصرف ظاهری فولاد کشور در سال 2024 بعید است از 910 میلیون تن فراتر رود یا حتی به زیر 900 میلیون تن برسد. با این حال، قطعا کمتر از 933.4 میلیون تن ثبت شده برای سال 2023 باقی خواهد ماند. در ژانویه تا ژوئن سال جاری، مصرف ظاهری فولاد در چین به 478.7 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.3 درصد کاهش داشت.
به گزارش فولاد ایران،کاهش این شاخص همچنین فشار قابل توجهی بر کارخانه‌های فولاد وارد کرد: میانگین حاشیه سود فروش در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین طی 5 ماه به 0.99 درصد کاهش یافت، در حالی که در سال 2023 به طور میانگین 1.38 درصد بود.
در مورد صنایع مصرف کننده فولاد در این کشور، بازار املاک و مستغلات چین به طور کلی ضعیف است، اگرچه کاهش در این بخش نسبت به سال قبل تا حدودی کند شده است. علاوه بر این، رشد سرمایه گذاری زیرساختی کشور کند شده است. با این وجود، صنایع تولیدی چین در نیمه اول سال نتایج خوبی به ویژه در زمینه تولید کانتینر نشان دادند.


منبع: GMK
ترجمه: مونا تابان شمال

۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۲۲۷
کد خبر : ۷۰,۳۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید