به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طرح تجاری دو مرحله ای اتحادیه اروپا برای مقابله با دونالد ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران- بروکسل در حال توسعه یک استراتژی تجاری دو مرحله‌ای برای مقابله با دونالد ترامپ است که به این جمهوری ‌خواه پیشنهاد می‌کند در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، یک توافق سریع و در صورت انتخاب تعرفه‌های تنبیهی، اقدام تلافی جویانه هدفمند را انجام دهد.
به گزارش 
فولاد ایران، مقامات اتحادیه اروپا رویکرد چماق و هویج را بهترین پاسخ به وعده ترامپ برای اعمال حداقل تعرفه 10 درصدی می دانند که برآورد می کنند صادرات اتحادیه اروپا را سالانه حدود 150 میلیارد یورو کاهش دهد. مذاکره کنندگان در حال برنامه ریزی هستند تا در صورت پیروزی در انتخابات در ماه نوامبر، قبل از روی کار آمدن او به تیم ترامپ نزدیک شوند تا درباره محصولات آمریکایی که اتحادیه اروپا می تواند در مقادیر بیشتر بخرد، بحث کنند.
اگر مذاکرات بر سر بهبود تجارت با شکست مواجه شود و ترامپ تعرفه های بیشتری را اعمال کند، دپارتمان بازرگانی کمیسیون اروپا در حال تهیه فهرستی از وارداتی است که ممکن است با تعرفه های 50 درصدی یا بیشتر وارد عمل شود.
اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ بین سال های 2017 تا 2021 برای اتحادیه اروپا که مازاد تجاری کالاهای قابل توجهی با ایالات متحده دارد، دردناک بود. پس از آنکه ترامپ در سال 2018 به دلایل امنیت ملی بر 6.4 میلیارد یورو واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا و جاهای دیگر تعرفه وضع کرد، اتحادیه اروپا با تعرفه های جدید به ارزش 2.8 میلیارد یورو واکنش نشان داد. این تعرفه ها به عنوان بخشی از توافق موقت با دولت بایدن برای توقف تعرفه های فلزات، تا ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است.
والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، به فایننشال تایمز گفت که امیدوار است دو طرف بتوانند از تکرار «تقابل» گذشته جلوگیری کنند. او گفت: «ما با تعرفه از منافع خود دفاع کردیم و در صورت لزوم آماده دفاع مجدد از منافع خود هستیم.»
اقتصاد اتحادیه اروپا رشد کمتر از نصف نرخ رشد ایالات متحده دارد و این تقاضا را کاهش می دهد. یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس، اخیراً پیش بینی کرده است که جنگ تعرفه ها بیشتر از ایالات متحده به اتحادیه اروپا آسیب می رساند. سیاستگذاران بروکسل امیدوارند که ترامپ نخواهد تورم را در زمانی که رای دهندگان نگران هزینه زندگی هستند، تحریک کند. اما این مقام ارشد گفت: «این بار هر اتفاقی بیفتد، ما آمادگی بیشتری داریم.»


منبع: فایننشال تایمز

۹ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۲۱۸
کد خبر : ۷۰,۳۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید