به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بزرگترین تولید کننده لیتیوم جهان دست به دامن دولت ها برای رقابت با چین

بزرگترین تولید کننده لیتیوم جهان دست به دامن دولت ها برای رقابت با چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بزرگترین تولیدکننده لیتیوم در جهان، Albemarle، از دولت ها خواسته است تا برای کاهش تسلط چین بر بازار مواد معدنی که ماشین های الکتریکی را تامین می کنند، مداخله کنند. کنت مسترز، مدیر اجرایی گروه مستقر در ایالات متحده، پس از فروپاشی بازار لیتیوم، یکی از اجزای کلیدی باتری‌های مورد استفاده در خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین، از کشورها و خودروسازان کمک بیشتری برای مبارزه با رقابت چینی می‌خواهد. مسترز به فایننشال تایمز گفت: «اگر می‌خواهیم زنجیره‌های تأمین غربی برای خودروهای برقی بسازیم، اکنون باید اقداماتی انجام شود».
به گزارش 
فولاد ایران، کاهش بی‌ رحمانه قیمت لیتیوم، رقابت گروه‌های غربی با شرکت‌های چینی را به دلیل هزینه‌های ارزان‌تر، سخت‌تر کرده است و آلبمارل کارولینای شمالی را مجبور به کاهش برنامه‌های توسعه خود کرده است. قیمت از ابتدای سال 2023 تا کنون بیش از 80 درصد کاهش یافته و به کمتر از 12000 دلار در هر تن رسیده است که دلیل آن کاهش فروش جهانی خودروهای الکتریکی و موج عرضه جدید این ماده معدنی است.
به گفته مسترز، علاوه بر این، قانون شاخص تغییرات آب و هوایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانون کاهش تورم، نتوانست وابستگی غرب به چین را برای موادی مانند لیتیوم کاهش دهد.
بر اساس گزارش Benchmark Mineral Intelligence، یک گروه داده کالا، چین 65 درصد از لیتیوم جهان را پردازش می کند. این کشور آسیایی به دلیل هزینه های ساخت و ساز ارزان تر، یارانه ها و دانش فنی برتری دارد. مشکلات Albemarle که برای یافتن کارگرانی با مهارت‌های لازم برای اجرای عملیات پیچیده در کارخانه کمرتون خود تلاش کرده است، می‌تواند مقامات دولتی غربی را وارد عمل کند. مادلین کینگ، وزیر منابع استرالیا روز پنجشنبه متعهد شد که مشوق های مالیاتی برنامه ریزی شده برای فرآوری مواد معدنی حیاتی را تسریع کند.
آلبمارل در سه ماهه دوم 188 میلیون دلار زیان خالص داشت که در مقایسه با درآمد خالص 650 میلیون دلاری در مدت مشابه یک سال قبل کاملاً متفاوت است. تحلیلگران گفتند که این شرکت ممکن است به تزریق سرمایه 2 میلیارد دلاری برای جلوگیری از نقض پیمان بدهی خود در سال آینده نیاز داشته باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۲۰۹
کد خبر : ۷۰,۴۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید