به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار شرکت بائو استیل چین به تولیدکنندگان

هشدار شرکت بائو استیل چین به تولیدکنندگان

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان هشدار داده است که تولیدکنندگان چینی در حال مبارزه برای زنده ماندن در یک "زمستان" سخت و طولانی تر از رکودهای قبلی هستند، زیرا بازار املاک در بزرگترین اقتصاد آسیا از رکود چند ساله فلج کننده رنج می برد.  
هو وانگ‌مینگ، رئیس گروه فولاد چین بائوو، روز چهارشنبه گفت: «زمستان» یا بحران صنعت فولاد احتمالا «طولانی‌تر، سردتر و دشوارتر از آنچه ما انتظار داشتیم خواهد بود».  
رکودهای ویرانگر سال‌های 2008 و 2015 منجر به ادغام تولیدکنندگان پراکنده چین شد. بائوو خود از ادغام بین Baoshan Iron and Steel و Wuhan Iron and Steel در سال 2016 شکل گرفت. با این حال، هشدار توسط بائوو دولتی نشان می دهد که بعد از اینکه این بخش توسط تقاضای واقعی ضعیف ویران شده است، بحران اخیر حتی شدیدتر خواهد شد.
به گزارش 
فولاد ایران، تقاضای املاک و تولید صنعتی به نوبه خود باعث ایجاد مازاد فولاد شده است که قیمت ها را کاهش داده و منجر به زیان در کارخانه ها شده است. فولادسازان چینی برای یافتن خانه ای برای محصولات خود به بازارهای خارجی روی آورده اند و بیشترین صادرات را در نیمه اول سال 2024 در 8 سال گذشته داشته اند، اما در حالی که سایر کشورها برای محافظت از صنایع خود تعرفه وضع می کنند، با موانع فزاینده ای روبرو هستند.
بر اساس گزارش بانک مشترک المنافع، ساخت و سازهای جدید در نیمه اول سال 2024 در چین حدود 24 درصد کاهش یافت که به دنبال انقباضات 21 درصدی و 39 درصدی در سال های 2023 و 2022 بود. در طول رکودهای قبلی بازار، سیاستگذاران بحران را از طریق محرک حل کردند، اما تلاش برای احیای بازار املاک چین این بار شکست خورده است.
سنگ آهن در روز چهارشنبه به ضعف خود ادامه داد و به زیر مرز 100 دلار در هر تن رسید. کارخانه های فولاد چین برای کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت ها و جلوگیری از ضررهای بزرگ تحت فشار هستند. هو آنگوی، مدیر کل و معاون دبیر حزب در بائوو، که بخشی از تصمیم گیری های کلیدی در این شرکت دولتی است، گفت: "وضعیت فعلی در صنعت فولاد شدیدتر از رکودهای 2008 و 2015 است".
بر اساس داده‌های رسمی، کاهش تقاضا باعث کاهش تولید شده است، اگرچه تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که برای متعادل کردن بازار، تولید باید کاهش بیشتری پیدا کند. بر اساس آمار اداره ملی آمار چین، تولید آهن خام و فولاد خام چین در نیمه اول سال 2024 به ترتیب 3.6 درصد و 1.1 درصد کاهش یافت و به 435.62 میلیون تن و 530.57 میلیون تن در نیمه اول سال 2024 رسید.


منبع: فایننشال تایمز

۲۸ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۱۹۴
کد خبر : ۷۰,۵۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید