پایگاه خبری فولاد ایران- از شرکتهای فناوری خواسته میشود تا ابزارهای هوش مصنوعی بهتری برای کاهش بار کاری معلمان ایجاد کنند، زیرا وزیران آموزش و پرورش اعلام کردند که به مدلهای هوش مصنوعی دسترسی ویژه به بانک منابع وزارت آموزشDfE میدهند.
استفان مورگان، وزیر آموزش و پرورش انگلستان، گفت که این اقدام "گامی بزرگ به جلو برای هوش مصنوعی در کلاس درس" است و دولت 3 میلیون پوند برای ایجاد "بانک محتوای" ارزیابیهای رسمی، راهنمایی برنامه درسی و مواد آموزشی هزینه کرده است.
به گزارش فولاد ایران، در حالی که بسیاری از معلمان می گویند که قبلاً از هوش مصنوعی برای کمک استفاده می کنند، اما ابزارهای هوش مصنوعی فعلی بر روی موادی که به طور خاص برای استفاده در کلاس های درس انگلستان طراحی یا تأیید شده اند آموزش ندیده اند.
به گفته دپارتمان علم، نوآوری و فناوری DSIT، بانک محتوای جدید به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا مدلهای هوش مصنوعی خود را برای تولید «محتوای دقیق و با کیفیت» مانند کتابهای کار و طرحهای درسی آموزش دهند.
یک میلیون پوند در رقابتی برای بهترین ایده ها برای استفاده از پایگاه داده DfE در کاهش بار کاری معلمان به توسعه دهندگان تعلق می گیرد. هر برنده تا مارس 2025 یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به معلمان در بازخورد و علامت گذاری تکالیف خواهد ساخت.
مورگان در یک کنفرانس آموزشی بین المللی در کره جنوبی گفت که این ابتکار اولین فروشگاه مورد تایید دولت از مواد آموزشی با کیفیت بالا است که برای توسعه هوش مصنوعی بهینه شده است.
مورگان گفت: "هوش مصنوعی، زمانی که ایمن و قابل اعتماد باشد، فرصتی هیجان انگیز برای کمک به مدرسه و معلمان زندگی کلاسی است." او گفت: «این سرمایهگذاری به ما امکان میدهد تا با استفاده ایمن از قدرت فناوری آن را برای معلمان به کار ببریم و فشارها و بار کاری را که میدانیم این حرفه با آن روبهرو است کاهش دهیم. "
Pepe Di'Iasio، دبیر کل انجمن رهبران مدارس و کالجها، گفت که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بار سنگینی را که معلمان با آن روبرو هستند کاهش دهد. دیاسیو گفت: «با این حال، مهم است که بدانیم هوش مصنوعی یک ابزار است و نه چیزی که میتواند جایگزین تخصص انسانی و تعامل با دانشآموزان شود که فقط توسط کارکنان آموزش عالی و حرفهای ما ارائه میشود.»
کریس گودال، معلم و رئیس آموزش دیجیتال در Bourne Education Trust، گفت که از نوامبر 2022 از هوش مصنوعی برای ایجاد مطالب کلاس استفاده کرده است و اکنون به معلمان کمک می کند تا از آن برای بهبود دروس و کاهش مدیریت در 26 مدرسه در سراسر تراست استفاده کنند.
گودال گفت: "زمان صرفهجویی شده به کارکنان مدرسه اجازه میدهد تا روی آنچه که مهمتر است، مثل تعامل با دانشآموزان و ارائه بازخورد و پشتیبانی فردی تمرکز کنند."
مطالعهای درباره نگرش به هوش مصنوعی در آموزش، که توسط واحد پذیرش فناوری مسئول DfE و DSIT منتشر شد، نشان داد که بیشتر والدین از معلمانی که از هوش مصنوعی برای کمک در کارشان استفاده میکنند حمایت میکنند، اما در مورد تعامل مستقیم دانشآموزان با هوش مصنوعی مردد هستند.
منبع: The Guardian